Планк е едно от най-ефективните упражнения, което стяга и оформя цялото тяло. При изпълнение на планк с всичките му модификации се напрягат всички групи мускули, което има множество ползи за цялото тяло. Ако правите планк редовно, цялото ви тяло ще ви е благодарно, защото изгаряте мазнини ефективно, като същевременно стягате всички групи мускули.

Кои са основните ползи от планковете, заради които да правите това упражнение всеки ден?

5 грешки, които правят упражнението планк неефективно

Планковете укрепват цялото тяло

Ако обичате да правите упражнения, които да са насочени към всички мускулни групи, планк е едно от тях. Ако все още не сте включили планк в рутината си за тренировки, направете го. Благодарение на планковете ще стегнете цялото тяло и ще оформите красиви мускули, като същевременно ще изгорите излишните мазнини.

Планковете подобряват стойката

Правилното изпълнение на планк е добра стратегия за подобряване на стойката. Ако се стараете да правите планк правилно, това ще ви помогне да подобрите и позицията на тялото при изправено и в седящо състояние.

Грешки при упражнението планк, които могат да навредят

Планковете помагат за намаляване на болките в кръста

Правилното изпълнение на планковете оказва положително влияние не само върху стойката, а и върху стягането на гръбните и коремните мускули. Това е от голямо значение за правилната поддръжка на кръста и намаляването на болките в него. Ако имате проблеми с кръста, планк е вашето упражнение.

Планк подобрява баланса на тялото

Когато правите планк, това поставя тялото ви пред предизвикателство да запази баланса си за определен период от време, в който всички мускули са напрегнати, за да ви държат в съответната поза. Изпълнението на това упражнение помага за подобряване на баланса, което ви предпазва от нараняване в ежедневието и при тренировка.

Упражнението „планк“ – достатъчно за идеална фигура!

Още по темата

Планк подобрява гъвкавостта

Може да ви изглежда невероятно, но планк подобрява гъвкавостта. Въпреки че при изпълнението на това упражнение вие оставате статично в една поза, редовното практикуване на планк подобрява баланса, обхвата на движение и подвижността на ставите. Ако правите модификации на планк, в които трябва да задържите и запазите баланса, като същевременно изпълнявате добавени движения, това развива мускулатурата и гъвкавостта ви на още по-високо ниво.

Колко дълго е добре да правите планк?

Страничните планкове допринасят за подобряването на гъвкавостта на гръбнака, като въздействат върху коремните мускули, включително страничните. Упражнението разтяга и сводовете на краката, което подобрява баланса и гъвкавостта на ставите на глезените.