За да се чувстваме свежи и енергични всеки ден е важно да си осигуряваме достатъчно часове за релакс и сън. Спортът и здравословното хранене също са в основата на това да се чувстваме добре със себе си. Не всеки обаче спортува редовно, не всеки се храни с достатъчно полезни храни. В резултат на това умората е налице. Нашето тяло е устроено така, че се нуждае от определени хранителни елементи, за да може да се подпомогне синтезът на енергия. Липсата ѝ често се свързва с някои дефицити, за които не подозираме. Вижте кои са 4 от най-важните хранителни елементи срещу умората. Преди прием на хранителни добавки винаги се допитвайте до лекар.

Как да подобрите усвояването на желязото

Желязо

Желязото е минерал, който е изключително важен за нашето здраве. В по-големи количества се съдържа в храни като сусамов тахан, спанак, миди, пуешко и червено месо, боб, леща. Тялото ни се нуждае от него, за да произвежда хемоглобин, тъй като неговата основна функция е да пренася кислород.

Желязото като минерал е необходим за правилното функциониране на червените кръвни клетки. Когато имаме недостиг от него, червените кръвни клетки не могат ефективно да пренасят кислород до тъканите на тялото, което води до желязодефицитна анемия, която се изразява като усещане за умора, световъртеж и други.

6 чая, помагащи при различни проблеми

Витамин D

Мускулната умора и дефицитът на енергия са често срещани симптоми при хора, които не получават достатъчно витамин D. Западни изследвания показват, че почти 50% от хората по света имат дефицит на този витамин. Не е изненадващо, че има и връзка между депресията и ниските нива на витамин D. Ниските нива на енергия и умората са често срещани симптоми на депресия. Също така витаминът е важен за здравето на костите, имунитета и поддържането на здравословно тегло.

Витамини и минерали по време на месечен цикъл

Коензим Q10

CoQ10 се произвежда естествено в тялото, но можем да си го набавим чрез хранителни добавки и храни, които са богати на него, като скумрия, пилешко месо, авокадо, нахут, шамфъстък, телешко и свинско месо, фъстъци и други. Клетките използват CoQ10, за да произвеждат енергия и да се предпазват от окислително увреждане.

Още по темата

Той се среща във всички тъкани, но в черния дроб, сърцето и бъбреците, мозъка е в повече, тъй като тези органи се нуждаят от повече енергия. Коензим Q10 спомага и за синтеза на колаген.

Витамин B12

Витамин B12 се съдържа естествено в различни животински протеини, като месо, риба и млечни продукти. Обикновено за веганите, за хората над 50-годишна възраст, както и тези със стомашно-чревни заболявания, се смята, че са изложени на по-голям риск от дефицит на витамина. Заедно с други витамини от групата В, витамин B12 помага за превръщането на храната, която консумираме в енергия, която клетките ни използват. Витамин B12 също така спомага за поддържане на нервите здрави, важен е за кръвните клетки. Дефицитът му се свързва с появата на анемия, умора, липса на концентрация, слаба памет и други.