Червеното месо е едно от нещата, които лекарите препоръчват да се ограничава или изключва, когато имате проблем с холестерола, кръвното налягане, сърцето и кръвоносната система, бъбреците – изобщо при някои състояния и заболявания, за да може кръвните показатели да се върнат в норма и да се намали рискът за здравето.

Възможни признаци на дефицит на желязо

И по тази причина червеното месо е спорна храна, защото много хора го смятат за изначално нездравословно и опасно за здравето, а това не е така.

Напълно вярно е, че с количествата червено месо трябва да се внимава, както и с честотата на консумацията им, но въпреки това те имат и своите здравословни ползи. Има една голяма и важна причина да не изключвате напълно червеното месо от менюто си и това е богатството му на желязо.

Червеното месо е най-богатият източник на желязо, наред с други храни разбира се, но първенството се държи от него. Желязото е минерал, който е изключително ценен за редица жизнени процеси. Дефицитът му може да доведе до много сериозни състояния и заболявания, застрашаващи живота.

Ако имате дефицит на желязо, яжте тези храни

Желязото е необходимо на организма, за да се доставя кислород до всяка клетка и тъкан. То участва и в синтеза на хемоглобин. Според mindbodygreen.com, жените се нуждаят от малко повече желязо на ден от мъжете. Това е така, защото женският организъм губи известно количество желязо с менструалния цикъл всеки месец.

Кои са храните, които са най-богати източници на желязо?

  • Червено месо;
  • Тофу;
  • Соя;
  • Леща;
  • Тиквено семе;
  • Кашу;
  • Кедрови ядки;
  • Зелени листни зеленчуци;
  • Гъби;
  • Миди;
  • Спанак;
  • Черен дроб;
  • Броколи.

Има ли връзка между анемията и косопада?

Още по темата

За да се набави цялото нужно количество желязо за организма е от огромно значение диетата да е богата на тези храни. Въпреки че червеното месо е първенец по наличие на желязо, то все пак не трябва да заема най-централно място в храненето заради потенциалните му негативни ефекти за холестерола и сърдечносъдовата система.

Грешки, които допускаме, когато се опитваме да свалим холестерола

Желязото се усвоява по-качествено в присъствието на витамин С. По тази причина диетата трябва да е богата и на храни, съдържащи този важен за здравето антиоксидант.

Витамин С се бори със свободните радикали, намалява оксидативния стрес, причинен от тях в тъканите, потиска възпаленията, ускорява и съдейства за възстановяването на тъканите и правилното делене на клетките. С негово участие се усвоява желязото и колагена в тялото.