За разлика от ежедневното почистване на лицето вечер малко жени имат стриктна програма за прилагането на домашните маски. Обикновено се сещаме за тях от дъжд на вятър – когато няма какво да правим в събота и неделя или ни предстои специален повод. Най-добър ефект, обаче, има непрекъснатата, търпелива и постоянна грижа за лицето. За тази цел най-добре спазвайте примерен график:

Хидратиращи маски – един път седмично. Ако кожата е много суха – след море или дълго боледуване – приложете маските през ден. Например: варена тиква или сурови ябълки, рендосани на ситно ренде до каша; плюс: зехтин.

Почистващи маски – един-два пъти седмично при нужда. Обикновено са на основата на глина или фини овесени ядки, плюс: мед, зехтин, яйчен жълтък – според типа кожа.

Подхранващи – един-два пъти седмично. Всякакви маски с плодове и зеленчуци, плюс сметана, мляко, овесени ядки.

Успокояващи – един-два пъти седмично при нужда. Например: морковен, лимонов или краставичен сок или каша; банан на каша; плюс сметана или жълтък.

Лечебни – два-три пъти седмично. Например: сварен и намачкан бял боб, зехтин и сокът на половин лимон. Нанесете сместа още докато е приятно топла.

Не оставяйте маската върху лицето си по-дълго от 20-25 минути. Хидратиращите маски е добре да се прилагат сутрин, а подхранващите – вечер. Почиствайте маската с памучни тампони, намокрени с топла вода, най-добре преварена или минерална. Може да почистите маската и с мека хартиена салфетка.

Редувайте маските за максимален ефект. Повтаряйте 3-4 пъти маска от един вид, а другият месец я сменете с други продукти. При суха и чувствителна кожа внимавайте с маските с глина заради изсушаващия им ефект.

Снимка: Reuters

Прочетете още: