Ако се чудите какво толкова задълбочено пише колежката ви на съседното бюро, то може би е нещо, свързано именно с вашата личност. Според американско проучване, 15 на сто от всички имейли, разменени в службата, са с клюкарско съдържание.

Социолози стигнаха до този извод, след като анализираха стотици хиляди имейли, разменени между служителите на бившия енергиен гигант „Енрон“, който фалира през 2001 г. Но според екипа положението е същото във всеки по-голям корпоративен офис, съобщава Dnes.bg.

15 на сто от посланията били определени като клюкарски, тъй като засягали трети лица, които не били сред получателите. Клюкарствало се на всички служебни нива, но по-нисшият персонал се изявявал като отличник в това начинание.

Според един от авторите на проучването, Ерик Гилбърт от Технологичния институт на щата Джорджия, средностатистическият корпоративен служител изпраща средно по 112 имейла дневно.

Всяко седмо писмо в електронната поща е с клюкарско съдържание, но това не винаги е лошо нещо. Говоренето по чужд адрес играе много важна роля при взаимното общуване, защото чрез него се разменя важна социална информация.

Злословенето в изследваните 600 000 имейла на „Енрон“ било три пъти по-срещано в клюкарската електронна поща на фирмата.

Ведомствената клюка изпълнявала четири важни функции – давала информация и разтуха, създавала интимност и влияние както в служебните, така и в личните отношения на персонала.

Снимка: Reuters

Прочетете още: