Мислите ни влияят на всичко в нашия живот. За жалост, негативното мислене може да бъде лош навик на ума. То ни пречи да постигаме мечтите си, да обичаме, да се радваме на малките неща. Ето защо трябва да намерим начин да го минимизираме. Как? С тези 5 лесни стъпки.

Методът „Кой казва“

Когато се раждаме, ние не притежаваме вярвания и мнение за себе си, нямаме идея за нашата идентичност. Следователно е логично, че голяма част от негативните мнения, които имаме за себе си, произхождат от приноса на някой друг.

Това може да идва и от комбинация от хора – токсично родителство, например. Според експерти, в зависимост от нашия темперамент, с годините може да създадем отрицателно мнение за себе си, да имаме ниско самочувствие.

Методът „Кой казва?“ за елиминиране на негативните мисли обхваща първото наблюдение на мисълта, последвано от въпроса „Кой казва?“ Ето един пример: „Кой казва, че съм непривлекателен?“ Или „Кой казва, че съм неспособен“.

Този метод ни помага да идентифицираме източника на тези негативни вярвания за себе си, да осъзнаем кои сме, колко ценни сме всъщност и да премахнем негативното.

15 въпроса, с които да преоткриете себе си

Променете езика на тялото си

Отделете малко време, за да наблюдавате езика на тялото си. Дали случайно не заемате затворена позиция, може би стойката ви е прегърбена, намръщени сте? Ако сте, по-вероятно е да мислите негативно.

Лошият език на тялото може да понижи самочувствието и да доведе до липса на доверие. В това емоционално състояние е съвсем естествено да започнем да имаме лоши мисли. Ето защо покажете чрез езика на тялото си, че имате самочувствие. Ще се почувствате много по-добре.

Променете тона на мислите си

Нашите мисли са негативни или положителни в зависимост от тона, с който сме ги задали. Обърнете внимание на гледната точка, която приемате върху нещата, които се случват около вас.

Например, вместо да мислите: „Преживявам труден момент и имам проблеми“, кажете си „Изправен съм пред някои предизвикателства, но работя за намиране на решения.“ По същество казвате едно и също нещо, но тонът е различен, нали?

6 неща според индийските мъдреци, които да не споделяте

Бъдете креативни

Когато негативните мисли искат да нарушат вътрешния ви мир, прекарайте малко време в креативност, за да ги елиминирате. Намерете творчески изход за вашите мисли. Напишете ги на лист хартия и след това го изхвърлете. Ако трябва ги нарисувайте. Тази автотерапия може да ви помогне да си върнете доброто настроение.

Още по темата

Медитация на вниманието

Доктор Джон Йейтс, невролог и бивш университетски професор, съсредоточава своята работа около изучаването на неврологията във връзка с медитацията на вниманието.

В книгата си „Mind Illuminated: A Complete Meditation Guide“ той споделя за 10-те етапа на медитацията, както се преподава в тибетската традиция. Според учения, редовната медитивна практика, която се фокусира върху дишането, стабилизирането на мозъка, може да постигне емоционално пречистване, еквивалентно на години на терапия.

Голяма част от нашите емоции, мисли и образи се управляват от подсъзнанието. Редовната медитация ни помага да бъдем по-щастливи, да спим пълноценно, да бъдем по-фокусирани в работата, намалява стреса и риска от развитието на депресия.