Знаете ли, че яйцата съдържат 13 есенциални витамина и много протеини? Ето защо те са една от най-полезните храни за децата още от ранна възраст. Кога бебето може да започне да консумира яйца? Препоръчва се около 6-месечна възраст да захраните бебето само с жълтък.

Ако ви предстои тази промяна в хранителния план, много е важно той да е твърдо сварен и да не се комбинира с други нови за бебето ви храни.

Коя част от яйцето провокира алергични реакции?

В много редки случаи жълтъците могат да предизвикат хранителна алергия, обикновено това се случва с белтъците, тъй като съдържат 4 протеина, които могат да се окажат алергени. Ето защо е важно да се избягват, докато педиатърът не ви посъветва, че може да ги включите към храненето.

Какви са ползите от консумацията на яйца?

За добро храносмилане и силен имунитет

Яйцата, особено жълтъците, са лесни за сдъвкване и смилане. Съдържат цинк, желязо и селен, които повишават имунитета. Този хранителен продукт е богат и на фолиева киселина, която е важна за синтеза на нови клетки. Белтъкът осигурява протеини и също спомага за ефективното функциониране на клетките и органите.

Кулинарни вдъхновения за деца (галерия)

Развитие на мозъка

Холестеролът и холинът, съдържащи се в яйчения жълтък, допринасят за развитието на мозъка на детето. Докато холестеролът увеличава образуването на жлъчна киселина за смилане на мазнините и синтеза на няколко хормона, холинът помага за по-доброто неврологично функциониране и регулирането на сърдечносъдовата система.

За развитие на костите и енергия

Мастноразтворимите витамини в яйцата, като витамини D, A, E и K, помагат за развитието на здрава костна структура. От друга страна, протеините осигуряват жизненоважната за растежа на малките енергия. Рибофлавинът в яйчения белтък помага за освобождаването на енергия от въглехидратите и по този начин подпомага метаболизма и производството на червени кръвни клетки.

Още по темата

Полезни за здравето на очите

Жълтъците са богати на антиоксиданти, като лутеин, който е изключително важен за здравето на очите. Лутеинът и зеаксантинът (който също влиза в състава на жълтъка), могат да намалят риска от загуба на зрение в по-късен етап от живота.

Житейски уроци, които децата няма да забравят

За правилна функция на черния дроб

Яйцата са богати на сяра, което спомага за усвояването на витамин В12 и правилното функциониране на черния дроб. Сярата подпомага синтеза на кератин и колаген, които са важни за здравето на косата, кожата и ноктите.