Спортното ходене е чудесна физическа активност за бъдещите майки и е един от разрешените спортове през този период от живота на жената. При него се тренира сърдечносъдовата система, коремните мускули и мускулите на краката, като организмът като цяло не се натоварва.

Ако не сте привърженик на спортното ходене, обикновената разходка на чист въздух също е чудесно решение. За да запазите здравето си – вашето и на бебето, нужно е да спазвате някои правила:

Ако се разхождате в парка – изберете си ритъм и го спазвайте, като се опитате да изключите мислите си. Вглъбете се и наблюдавайте дишането си.

Дръжте гърба и главата изправени.

Направете си лична програма – започнете с кратки разходки, като постепенно увеличавате дължината на маршрута.

Не се изкушавайте да приемате туристически походи, макар и леки, особено през осмия и деветия месец. Разходките в планината трябва да не са по стръмен склон и да не надвишават километър – километър и половина с чести почивки. Най-добре оставете групата да катери върховете, а вие си почивайте на слънчева полянка.

Ходенето по магазините също е чисто женски спорт и изморява. Не прекалявайте и с него. Обърнете внимание и на тежестта на торбите – те не трябва да надвишават 3 кг.

При болки в кръста и гърба, опитайте да носите медицински колани за бременност. С нарастването на корема бременната жена неволно изнася тялото си назад при движение, като по този начин натоварва кръста. Коланът предотвратява това.

При нормална бременност 1-2 часа на ден ходене е чудесна тренировка. И все пак всяка бременност и всеки организъм е различен – за да сте сигурни, че ходенето ви носи полза за здравето, а не вреда – посъветвайте се с вашия акушер-гинеколог.

Противопоказания: голямо количество на околоплодните води, риск от преждевременно раждане, остри хронични заболявания, повишен тонус на матката и др.

Снимка: Reuters

Прочетете още: