От момента, в който разбираме, че в нас расте друг живот, нашият се преобръща на 180 градуса. Ставаме по-чувствителни, нуждаем се от повече внимание. Не на последно място са добрата храна, която трябва да приемаме и физическите упражнения.

Когато една бременна жена се храни балансирано и поддържа тялото с леки упражнения, нейното възстановяване след раждането ще бъде по-бързо.

Когато не се храним като „ за двама“, не излагаме на риск себе си и бебето, което очакваме.

Има пет групи храни, които е необходимо да приемаме разумно по време на бременност.

Хляб, зърнени храни

Бременната жена се нуждае от поне три порции дневно от тези храни. Не бива да се прекалява с тях. Консумирайте ги на закуска и обяд. Макаронените изделия не трябва да са повече от една чаша на ден . Зърнените храни са с високо съдържание на въглехидрати и са основен източник на енергия.

Зеленчуци

Съдържат фибри, минерали и витамин А и С. Богати на тези витамини са броколи, зеле, картофи, спанак, домати, зелен фасул, моркови, чушки.

Витамин А подпомага растежа на клетките.

Още по темата


Плодове

Яжте цитрусови плодове, защото те са с високо съдържание на витамин С. Може да ги консумирате през целия ден под формата на плодова салата или като пресни сокове. Предстои сезонът на кайсиите, които също са много полезни.

Месо, пиле, риба, яйца

Тези продукти са богати на протеини и помагат за растежа на нови клетки.

Мляко и млечни продукти

Съдържат много калции и протеини. Приемайте достатъчно от тях.

Избягвайте мазните и пържени храни, както и бялата захар и сладкишите. Храненето по време на бременност определя вашия комфорт и този на бебето.