Спокойствието, балансираното хранене и движението са важни фактори, за да протича една бременност нормално. Сънят по време на бременност е изключително важен. Учени доказаха, че недостатъчно сън по време на бременност може да доведе до усложнения.

Още по темата

Стресът и недоспиването влияят на нормалните имунни процеси. Какви са най-честите промени със съня, които настъпват по време на бременност?

През първия триместър до към шестия месец бременната става често през нощта до тоалетна, което е съвсем нормално. Други фактори, които могат да го нарушат са киселините, болки в прасците, глад и други.

През третия триместър жената се нуждае най-много от сън, но ще й става все по-трудно. Няма да може да спи в любимата си поза. Ще се върти често.

Опитайте да спите по гръб или на лявата си страна, за да улесните работата на кръвоносната система.

Спазвайте няколко прости правила, за да си осигурите максимално спокоен сън.

  • Избягвайте консумацията на кофеин във всичките му форми.
  • Течностите са важни, пийте когато сте жадни и избягвайте прекомерната им консумация.
  • Спортувайте. Правете лека гимнастика за бременни или разходки, това ще ви осигури хубав сън.
  • Ако вечеряте обикновено към 20 часа, един час преди лягане хапнете плод, за да не се будите нощем огладнели.
  • Вечер преди лягане взимайте релаксираща вана. Попитайте вашия лекар кои етерични масла може да добавяте към нея.
  • Спалнята трябва добре да е проветрена и въздухът да е свеж преди да си легнете. Ако е лято може леко да отворите прозореца, за да влиза чист въздух през цялата нощ.
  • Посещавайте масаж за бременни. Това ще ви отпусне и ще имате здрав сън.

Не забравяйте и да правите любов. Сексът по време на бременност не е забранен (когато бременността протича нормално). Приятните емоции са най-добрият начин да намалите стреса, тревогите, депресията, които пречат на съня ви.