Многократно сме споменавали колко  е важно храненето по време на бременност. През тези най-важни месеци жената приема около 300 калории на ден повече.  Бременната трябва да следи теглото си и да внимава как и колко бързо наддава.

Още по темата

Тя се нуждае от редица хранителни вещества, за да бъде нейната бременност здравословна. Един от най-важните елементи е желязото. Неговият дефицит може да доведе до анемия. За да се избегне този риск бременната трябва да консумира по 27 мг на ден. Той е необходим, за да се произвежда достатъчно хемоглобин за майката и бебето. Когато нивата на желязо са ниски се усеща умора, слабост, задух.

Освен това, поддържането на добрите му  нива са важни и за самото раждане. Ако има недостиг това може да доведе до обилно кървене по време на раждане. Анемията може да бъде причина и за появата на депресия след раждането.

За да намалите риска от анемия и да бъдете енергични през деветте месеца яжте риба, боб, тофу, цвекло, спанак, брюкселско зеле. Храните, богати на витамин С също са важни, защото те помагат за усвояването на желязото от храните, които консумираме. Балансираното хранене е онова, което ще ви осигури всички необходими вещества, за да бъдете здрави.