С напредването на възрастта, зачеването става все по-трудно. Когато една двойка иска да има бебе, най-напред трябва да се освободи психически (доколкото е възможно) от мисълта, че нещата може и да не се получат.

Здравето на двамата партньори е от значение, но и фактори като стрес, храна и други също оказват влияние. Според учени има връзка между витамините и процеса на забременяване. Това отново подсеща, че трябва да промените начина си на хранене. Според учените има група витамини, които са важни както за жените, така и за мъжете.

Освен важните елементи цинк и селен, ето кои са останалите:

Витамин C

Играе ключова роля за зачеването. Бори се със свободните радикали, подобрява качеството на спермата. При жените поддържа ендокринния баланс. Балансира и нивата на естроген и прогестерон. Изследвания показват, че дамите, които приемат редовно витамин C, имат по-големи шансове да забременеят. Консумирайте повече лимони, портокали, броколи, боровинки, домати и други.

Витамин B6

Важен е за баланса на хормоните, като може да коригира ниските нива на прогестерона при жените, засегнати от дефекта на лутеалната фаза (при нея не се произвежда достатъчно количество от хормона, което е проблем, когато искате да имате бебе). Организмът се нуждае от витамин b6, защото дефицитът му може да доведе до спонтанен аборт. Повечето зеленчуци, пълнозърнести зърнени храни и бананите са богати на този витамин.

Витамин E

Важен е за женската и мъжката полова система. При дамите подобрява качеството на цервикалната слуз. Важен е и за процеса на овулация. Това улеснява пътя на сперматозоидите, а също така удължава и техния живот. За мъжете този витамин е важен, защото подобрява подвижността на сперматозоидите. Хапвайте повече броколи, бадеми, зехтин, спанак и други, които го съдържат.

Витамин B12

Подобрява процеса на овулация, подобрява вътрешната обвивка на матката, създавайки благоприятна среда за зачеване. Червеното месо, рибата и гъбите са богати на витамин B12.

Витамин D

Стимулира нивата на естроген и прогестерон, регулира менструацията и подобрява жизнеността на сперматозоидите. Освен това, витамин D е важен витамин и по време на бременност, защото намалява риска от преждевременно раждане и други усложнения, които могат да настъпят. Риба, соево мляко, гъби, скариди са богати на витамин D.

Фолиева киселина

Още по темата

Фолиевата киселина е важен витамин както преди забременяването, така и по време на бременността. Преди да забременее жената, фолиевата киселина подготвя тялото й и благоприятства плодовитостта. Храни богати на този витамин са спанак, броколи, цвекло и аспержи.

Омега-3 и омега-6 мастни киселини

Тези полезни мастни киселини могат да предотвратят спонтанен аборт и преждевременно раждане. Важни са и за процеса на зачеване. Консумирайте ленено семе, рибено масло, зехтин, слънчогледово семе, ядки и авокадо.