Вторият триместър от бременността е важен период. В това време неприятните симптоми на сутрешното гадене тъкмо са утихнали и вие се чувствате по-енергична и дейна.

Възползвайте се от момента, за да стегнете мускулатурата си. Това ще ви е необходимо не само за да предотвратите качването на килограми, но и за да стегнете мускулите – важно е за самото раждане и възстановяването след това.

Какво се случва с тялото през втория триместър?

Досега сте чувствали умора, гадене и липса на енергия за каквито и да е дейности. Но този период вече е отминал през първия триместър и е време да извлечете максимума от новооткритата енергия, за да укрепите тонуса и мускулите си.

Ще ви е нужна добра издръжливост за раждането. Не забравяйте да следите за правилната си стойка. Упражненията за горната част на гърба са важни, за да можете да подготвите тялото за най-тежкия момент – носенето на бебето през последните 3 месеца.

Важно е раменете и бедрата да са стегнати максимално. Също е важно да имате предвид по-големите нива на релаксин в тялото. Той предразполага към риск от претоварване и нараняване на меките тъкани и костите. Затова е от голямо значение да не се претоварвате.

Още по темата

Подходящи упражнения

Фитнес програмите за бременни във втория триместър са много подходящи. Кардио тренировките са допустими и дори препоръчителни, но без скачане и тичане. Ходенето може да стане най-добрият ви приятел в този период.

Йогата е другият страхотен вариант за упражнение през този период. С йога ще укрепнете тялото и духа, ще укрепите всички групи мускули без да се претоварвате. Също така ще направите сухожилията си по-гъвкави, а това е важно за раждането.

Техниките за дишане в йога са много полезни за раждането. Енергията и спокойствието, които дават тези тренировки ще ви направят изпълнена със сили за целия ден.

Избягвайте упражненията по гръб във втория триместър. Цялата тежест на растящото бебе може да притисне кръвоносните съдове и най-вече вена кава, която директно отвежда кръвта от сърцето към бебето.