Ако обичате да карате колело не е нужно да спирате с любимото си занимание, щом сте бременна. Трябва просто да следвате някои правила за безопасност.

1. Поискайте съвет.

Консултирайте се с лекаря дали е безопасно за вашето конкретно състояние да карате колело по време на бременността. В някои рискови случаи се препоръчва ограничаването на физическата активност, особено натоварващата, каквато е карането на колело.

3 упражнения за добра форма по време на бременност

2. Обмисляйте маршрута си.

За да се предпазите от възможни нежелани травми и опасни падания, обмисляйте предварително маршрута си. Минавайте само през познати места, за които сте сигурни, че нямат дупки, липсващи парапети по мостовете, натоварено движение и изскачащи кучета, например.

3. Уважавайте собствената си умора.

През първите три месеца от бременността умората ще е често явление. На плацентата ще ѝ е нужно време да се закрепи добре. Непрекъснатата промяна в хормоналните нива също ще предизвиква умора. Не се насилвайте да карате колело. Дайте си време за почивка, от което организмът ви има нужда.

4. Направете корекции в колелото.

Тъй като коремът ви расте с всеки изминал ден от бременността, ще се наложат корекции във височината на седалката, наклона ѝ спрямо рамката на колелото и самото кормило. Направете ги за повече удобство.

Митове за упражненията по време на бременност

Още по темата

5. Преценявайте баланса на тялото.

С нарастване на корема центърът на тежестта на цялото тяло се измества. Имайте това предвид, за да избегнете падания, губене на равновесие при завои, при качване и слизане от колелото.

6. Направете промени в седалката.

Направете седалката си по-удобна. Ако е нужно прибавете някои допълнителни уплътнения, които да я направят по-мека. Предпазвайте малкия си таз от наранявания. Седалката трябва да е максимално удобна.

7. Внимавайте за болки в гърба.

Болките в гърба са често срещан проблем при повечето бременни. Дължат се на натоварването на гръбнака от нарастването на плода. Състезателните велосипеди не са особено подходящи за бременни, защото предполагат прекалено извиване на гръбнака напред. Няма да са ви удобни и защото ще притискате корема си в тази поза.

8. Не прекалявайте.

Както с всяко нещо по време на бременността, така и с карането на колело не трябва да се прекалява. Всяко излишно претоварване е рисково през бременността. Енергийните ви запаси могат да спаднат допълнително от физическото натоварване. Не се излагайте на излишни рискове.