Салата не означава задължително здравословно и диетично ястие. Не си даваме сметка как любимата ни салата или тази, поръчана в заведение, в което не знаем как точно е приготвена и какво съдържа, могат да навредят на талията и здравето ни.

За да бъде една салата полезна, тя трябва да отговаря на 5 основни изисквания.

1. Използвайте здравословна основа.

Можете да използвате цялото разнообразие на тъмнозелените листни зеленчуци, за да направите салатата си още по-здравословна от всякога. За основа поставете марули, спанак, къдраво зеле, салата айсберг или каквото и да е друго, стига да е листно и да е със зелен цвят.

10 тайни на перфектната и полезна супа

Приблизително 2 чаши нарязани зелени листни зеленчуци отговарят само на 20 калории.

2. Използвайте колкото се може повече зеленчуци.

Тук е моментът да развихрите креативността си. Смесете моркови, целина, артишок, домати, брюкселско зеле, краставици, лук или зелени бобови растения. Ако полезните зеленчуци са основната съставка на салатата ви, тя ще бъде по-полезна, отколкото ако като основен компонент сте използвали паста или месо например.

3. Допълнете с протеин.

Това, че месото не трябва да заема централно място в салатата съвсем не означава, че не трябва да присъства. Усвояването на въглехидратите и мазнините става далеч по-качествено в компанията на протеините. Освен това по този начин имате повече енергия и сте сити за по-дълго, а така ще стоите далече от калоричните междинни закуски, на които е трудно да се устои, когато човек е гладен като вълк.

Ако не искате да добавяте животински протеини в салатата си, има чудесни растителни заместители, от които не само вегетарианците се нуждаят. Това са едамаме, бобови, ядки, нахут, тофу, сьомга (или риба по избор), скариди, варени яйца.

4. Насладете се на малко екстри.

Не се лишавайте от любимите си крутони, кремообразно гуакамоле или сладки нарязани на тънко ягоди (чудесна добавка към салатите с пресен спанак!). Важното е да не прекалявате с количеството, съответно с калориите. Не забравяйте да не надвишавате повече от 2 супени лъжици от любимите си екстри.

5. Не пропускайте дресинга.

Много хора не знаят, че именно дресингът е онова, което може да съсипе диетичната природа на салатата. Много дресинги съдържат калорични основи, например майонезата, които могат да ви излъжат. Така мислите, че консумирате диетична салата, която може да се окаже, че ви носи повече калории, отколкото сандвич.

5 грешки, които правим със суровото пиле

Още по темата

Направете си диетичен и здравословен дресинг от:

  • 1 чаша нискомаслено кисело мляко
  • ¼ ситно нарязани листа от кориандър
  • 1 супена лъжица лимонов сок, пресен
  • сол и черен пипер
  • подправки по избор

В 1 супена лъжица от този дресинг се съдържат само 5 калории.

Снимка: iStock