В днешната ни тема от проекта „Любимите 8“ ще се спрем на антистрес техниките, които ни помагат да преодолеем напрежението и тревожността в ежедневието. Колкото и да не ни се иска, всеки от нас е подложен на не малко стрес в живота си. Натрупаният стрес обаче постепенно започва да руши здравето ни, да се отразява както на тялото, така и на ума и на настроението ни.

За да му окажем съпротива има различни антистрес техники, които ни помагат да се чувстваме по-добре. Ето 8 от тях:

1. Отпуснете езика в устата си

Една ефективна техника за подобряване на настроението. Ако искате да прекъснете негативния вътрешен диалог, който се върти в главата ви, опитайте се за 2-3 секунди поне да отпуснете езика в устата си.

Според западни психиатри, това може да помогне за прекъсване на порочния кръг от негативни мисли, в който се въртим, когато сме ядосани и стресирани.

2. Сложете малко сол на езика си

Ако сте от хората, които често изпитват безпокойство, няколко зрънца сол може да помогнат за намаляване на стреса и да подобрят настроението ви. Солта поставена върху езика в такъв момент, ангажира сетивата ви и отклонява фокусирането ви върху нещото, за което сте тревожни. Все пак, имайте до себе си и чаша вода, в случай, че този трик не ви помогне.

3. Поставете кубче лед в горната част на врата си

Още по темата

Знаем, че китайската медицина работи много със стимулиране на определени точки в човешкото тяло. Точката фън фу се намира точно под основата на главата ни. Смята се, че помага при множество проблеми, включително главоболие, липса на сън, целулит и подобряване на настроението. За да намалите напрежението, вземете кубче лед, което може да поставите и в тензух, шал, фина кърпа. По възможност легнете по корем и след това поставете леда, отпуснете се. Задръжте леда в рамките на 20 минути.

4. Сложете свежи растения край вас

Цветята могат също да бъдат средство да се справим бързо с напрежението. Ето защо е добре да ги имаме близо до себе си.

Те намаляват стреса, а това помага да балансираме и нивата на кръвното налягане и да повишим своите енергийни нива. А какво по-хубаво от любимите ни цветя, в ярки цветове и с невероятен аромат, нали?

5. Прегърнете се

В моменти на стрес, искаме да се гушнем в любим човек. Е, невинаги можем да го направим. Но ако се прегърнем сами, дори този вид физическо докосване, спомага за освобождаването на окситоцин – любовния хормон. Това ни кара да се чувстваме по-сигурни в себе си и бързо успокоява негативните емоции.

6. Рисувайте

Една от най-добрите терапии за освобождаване от стреса е рисуването. Различните цветове имат различни нива на енергия и могат значително да повлияят на настроението ви. Рисувайте в синьо, когато искате да бъдете спокойни.

Лилавите картини ще дадат тласък на творческия ви потенциал и ще бъдат вашата медитация. За повече свежест и настроение добавете зелено. За да бъдете всеки ден жизнени и оптимистични, рисувайте с жълто и оранжево, а червено добавете за повече страст.

Дори и да не сте най-добрите художници, винаги може да се запишете на курс по рисуване или когато почувствате нужда у дома да нарисувате вашата цветна картина.

7. Ароматерапия

В ароматерапията се използват етерични масла, които имат директно успокояващо действие. Те въздействат на рецепторите на носа, като изпращат сигнали към главния мозък. Приятният мирис регулира емоциите и помага за по-лесното отпускане на нервната система.

Най-подходящо е ментовото масло, както и това от лавандула. Етеричното масло от чаено дърво или евкалиптовият аромат са сред най-ефективните. Дръжте по едно шишенце от любимия си аромат на леснодостъпно за вас място, например в бюрото.

8. Йога пози против стрес

Още по темата

Йогата дава много възможности да се грижим за тялото и ума си. Освен благоприятният ефект върху тялото, някои йога пози спомагат да балансираме и успокоим ума си, и да избягаме от стреса. Ето две от тях:

Поза „поздрав нагоре“

Застанете изправени, краката са един до друг. Вдишвате и издишвате бавно и дълбоко, повдигайки ръце встрани. Съберете ги изпънати в лактите, допрете дланите им, гърбът е изправен. Направете няколко вдишвания и издишвания и бавно спуснете ръцете в изходна позиция. Направете няколко повторения на тази йога поза.

Поза „мост“

Друга йога поза, с която може да намалите напрежението и стреса е поза мост. Легнете по гръб на постелка за гимнастика или йога. Краката се свиват в колената, петите остават на пода. Ръцете са покрай тялото. Повдигнете ханша си нагоре, като част от гърба също ще се отдели от пода. Стегнете леко дупето. Задръжте бедрата успоредни на пода. Ръцете може да останат встрани на тялото или да ги съберете изпънати под ханша докато е повдигнат. По възможност останете така в рамките на 30 секунди, след което бавно се върнете в изходна позиция. Направете няколко повторения с кратка пауза между тях.