През лятото искаме да прекарваме повече време навън. Ако имате къща с двор или вила с градина, вероятно това е мястото, за което мечтаете през останалата част на годината. Поддържането на градината има изключително много ползи за здравето и психиката. Тялото и умът ви заработват в една чудна хармония, когато се занимавате с градинарство. Защо трябва да го правите по-често?

5 основни грешки при поддържането на градината

Косенето на тревата, засаждането на цветя, зеленчуци, отглеждането на плодове и овощни дръвчета са само част от заниманията, които човек може да има в градината. Оформянето на алеите, поддържането на красиви шадравани, украса със светлини и фенери са занимания, които доставят изключително голямо удоволствие, особено след като видите крайния резултат.

Градинарството е и начин да спортувате, без да се усещате че го правите. Косенето на трева с косачка изгаря средно между 250 и 350 калории на час. Това е сравнимо с една средностатистическа 30-минутна кардиотренировка, която доказано има чудесни ползи за здравето, сърдечносъдовата система и теглото.

5 стъпки за подготовка на градината за пролетта

Според изследване, публикувано в British Journal of Sports Medicine, цитирано от healthdigest.com, градинарската активност, практикувана поне веднъж на седмица намалява риска от ранна смъртност с до 18%.

Градинарството има както физически, така и психически, и емоционални ползи. То е комбинация от физическа и умствена работа, която се възнаграждава от насладата, която крайният красив резултат дава на окото.

Още по темата

Всяко движение и действие, което предприемате в градината, дори най-малкото, като например издухването на листата с машината, напряга мускулите ви. Това освен физическа тренировка е и начин да стимулирате секрецията на серотонин. Движението, придружено от удоволствието от добре свършената работа стимулира създаването на коктейл от вещества, подобряващи настроението и борещи се със стреса и безпокойството.

Как да подготвите градината за зимата?

Градинарството предполага и клякане, огъване, напрягане на ставите и сухожилията, за да успеете да свършите трудните задачи, пред които сте поставени в градината. Тези дейности развиват гъвкавостта и мобилността на тялото, които са от голямо значение за здравето на опорно-двигателния апарат. Тези дейности също горят немалко калории на час.

Градинарството намалява тревожността, безпокойството и депресията, причинени от хроничния стрес в ежедневието. То е начин да се разтоварите от умствения и емоционален багаж, който трупате през седмицата.

Красиви светлини за лятната градина

Ако се занимавате с градинарство през лятото, не забравяйте и за предпазните мерки, които е добре да вземете при работа на открито. Ползвайте слънцезащитен крем и пийте достатъчно течности.