Време е да излезем навън и да опитаме да спортуваме нещо! А най-лесното и евтино е бягането в парка. Но ако цяла зима сме водили застоял начин на живот и не сме спортували нищо всяко усилие ни се вижда възтежко и възсложно, затова ви предлагам да започнем с джогинг.

Какво е джогинг?
Джогингът е вид бавно бягане или бързо ходене. Джогингът повдига тонуса и сваля напрежението, укрепва сърдечносъдовата система, държи във форма мускулите, и не на последно място помага и за премахването на излишните килограми.
Джогингът може да практикуваме на връщане от работа. Ако имаме избор да минем една или две спирки пеша през парк, няма какво да се колебаем. Достатъчно е да бягаме бавно 3 пъти в седмицата по 20 минути като начало.
Хубавото на джогинга е, че можем да го практикуваме навсякъде, дори в градска среда, тичайки по тротоарите.

За да сме сигурни, че бягаме правилно трябва да съблюдаваме и някои основни техники:
Не се прегърбвайте. Дръжте главата си изправена и гледайте право напред.
Рамената трябва да са отпуснати, а торсът изпънат, без напрежение. Добре е да не размахвате ръце, а да ги държите свити на 90 градуса в лактите.
Внимавайте къде стъпвате, за да не изкълчите глезен. Това го казвам, в случай, че на някой му хрумне да бяга в града, където има много неоправени тротоари и плаващи плочки. Преди да се пробваме трябва добре да огледаме терена, за да не стане после, ами аз гледах напред и паднах в незатворена шахта по трасето.
Остава да се снабдим с удобни маратонки и да поспортуваме, ей така между другото. Ако си вземем и музика за слушане ще усетим и ритъма на разбуждащия се живот, ще повишим настроението си и ще възвърнем енергията си.

Прочетете още: