Диетичният режим на хранене трябва преди всичко да бъде здравословен. Да бъде разнообразен на плодове, зеленчуци, билки, чисти меса и риба. Към всичко това, добавяйки активно движение, добрите резултати не закъсняват. Малко познат, но все по-често включван в диетични режими е нахутът.

Още по темата

Наричан още леблебия, той е растение от семейство бобови. Съдържа протеини и е добър източник на фолиева киселина, манган, желязо, мед, магнезий. Намалява риска от сърдечносъдови заболявания. Богат е на фибри, които благоприятстват дейността на храносмилателния тракт.

Проучвания показват, че консумирайки нахут, можем да намалим нивата на лошия холестерол и общите нива на холестерола. През 2010 година бе направено проучване за способността на нахута да намали консумацията на храна. В продължение на 12 седмици, 42 участници в проучването са добавяли нахут към дневния си режим на хранене.

Резултатите показват, че консумирайки нахут, ние се чувстваме по-дълго време сити. Ето защо той се превърна в една от предпочитаните храни по време на диета.

Може да го добавяте към супи, в салати (след като е предварително сварен), към пълнозърнести закуски.

В 100 грама нахут се съдържат 164 калории, 8,9 г протеини, 18,7 г въглехидрати, 2,5 г мазнини, 8,6 г влакна (фибри),2,8 мг желязо.
Добавете го към диетата си и отслабвайте бързо.