На всеки от нас се е случвало да изпита стомашни и коремни болки. При някои хора те се проявяват по-често от нормалното. Това не само, че ни кара да се чувстваме некомфортно, но и влошава начина ни на живот. Всяка част от тялото подсказва, когато нещо не е наред. Понякога се появяват симптоми, на които трябва да обърнем повече внимание и да потърсим съвет от специалист. Вижте кои са най-честите коремни и стомашни неразположения.

Подут корем

Най-вероятно имате газове. Ако ви се случва често, обърнете внимание на храните, които консумирате. Храни, съдържащи глутен, сладкишите, някои плодове като грозде,  фъстъци и други биха предизвикали образуване на газове. За тези случаи в аптеките се предлагат малки хапченца, които да облекчат неразположението ви. Може с леки кръгови движения да масажирате корема, за да намалите газовете.

Още по темата

Изгаряща болка и дискомфорт отвътре

Това са киселини. Избягвайте мазните и тежки храни. Вечер не си лягайте с пълен стомах. Хранете се често и по малко. 

Усещате корема си не само подут, но и твърд

Това подсказва за запек. Много хора смятат, че това не е чак толкова голям проблем и не се обръщат за съвет към специалист. Други са свикнали с употребата на специални чайове и шоколадчета, които им помагат да се изходят. Но и те действат до определен момент. Хапвайте повече плодове, съдържащи фибри като ябълки и сини сливи (пресни или сушени).

Обърнете внимание и на начина си на хранене. Храната трябва да е балансирана. Наблегнете на пресните плодове и зеленчуци, всекидневно консумирайте топла супа. Храни като ориз, шоколад и банани имат запичащо действие.

Диария

В повечето случаи тя се дължи на микроби.

Но ако приемате някакви медикаменти те също може да са причина за това състояние. Прочете си листовката, защото често се срещат лекарства, чиито странични ефекти са именно диария. Някои диетични десерти или плодове, които съдържат повече влакна, лютите храни също могат да  я предизвикат. 

Крампи и нетърпима болка в корема ( съпроводени с диария, гадене, газове)

Това може да се дължи на непоносимост към лактозата. Не спирайте консумацията на мляко и млечни продукти, защото това може да доведе до дефицит на калций, витамин D и белтъчини. Консмурайте ги в по-малки количества. Започнете с добавяне на прясно мляко към кафето или чаят, постепенно включете и малки количества кисело мляко и твърди сирена.

Ако забележите някои от тези симптоми, потърсете лекарска помощ. Най-често те се дължат на неправилна диета или липса на определени ензими. Ненавременно взетите мерки могат да доведат до усложнения.