След дългия работен ден и продължително седене или стоене, тялото и духът ви имат нужда да се разтоварят. Много хора не само, че нямат време за спорт, но и нямат сили за това. Има обаче няколко лесни упражнения от йогата, които може да правите всеки ден след работа, за да възстановите и отпуснете напрежението в тялото си.

Ето кои са те:

Първото упражнение изисква да легнете на леглото или на пода на равно в близост до стена. Под главата сложете малка възглавница така, че прешлените да не усещат напрежение. Повдигнете краката си на стената.

Опънете ги, дишайте и издишайте дълбоко. Може от време на време да свивате и пак да опъвате краката си. Така постойте пет до десет минути. Това ще отпусне напрежението и умората в тях, ще намалите болките в гърба.

Второто упражнение изисква да легнете по гръб на пода. Вдигнете единия крак, а другият нека остане на пода изпънат. С помощта на колан или въже дръжте изправен и опънат повдигнатия крак. Въжето трябва да минава през средата на ходилото.

Постойте така между една и три минути и направете същото с другия крак. Това упражнение помага за укрепване на коленете, повишава вашата гъвкавост, подобрява храносмилането, облекчава менструалните и болките в гърба.

Още по темата

За следващото упражнение трябва да сте на колене. Отпуснете дупето върху петите си. Разделете леко бедрата. Наведете торса напред така, че гърдите ви да опират в бедрата и коленете. Опънете ръце напред и главата приберете навътре към бедрата.

Вдишайте и издишайте дълбоко. Стойте в продължение на около 30 секунди, ако сте начинаещи. Вдигнете се бавно от земята и издишайте. Повторете упражнението няколко пъти, за да намалите болките в кръста, гърба и шията и за да повишите вашата гъвкавост.

Легнете по гръб с отпуснато тяло. Сега свийте леко краката в коленете си, така че петите да се допрат. Дишайте дълбоко. Останете така около пет-десет минути и отпуснете. Тази поза ще намали менструалните болки, ще намали стреса и напрежението, ще повиши гъвкавостта на краката ви.