Здравето на кожата зависи от редица фактори като хранене, стрес, всекидневни грижи, здравословни проблеми и т. н. Дори и да не страдате от някакъв здравословен проблем, дефицитът на определени витамини веднага ще бъде разпознат по вида на кожата.

Суха кожа, която се лющи, посивяла, с много напукани капиляри по нея. Вижте кои витамини с антистареещ ефект не трябва да пропускате, за да имате млада и красива кожа.

Витамин E

Мастноразтворимо съединение, което благоприятства състоянието на сухата и напукана кожа. Този витамин е част от редица продукти за лице, между които са и слънцезащитните кремове. Помага да се задържи влагата в кожата и предпазва клетките от вредното въздействие на свободните радикали.

Често е добавян към домашните маски за лице и коса. Приеман орално, той предотвратява ненужното съсирване на кръвта и намалява риска от инсулт или инфаркт. Освен под формата на хранителна добавка, този витамин може да си набавите от ядки, семена, зелени листни зеленчуци, и растителни масла.

Витамин C

Витамин C е антиоксидант, който помага за регенерацията на клетките. Подобрява тена и здравето на кожата и спомага за образуването на колагена, който е важен, когато искате да имате млада и еластична кожа. Този витамин се грижи и за здравето на сърцето. Приемайте го под формата на хранителна добавка или хапвайте повече пресни зеленчуци и цитрусови плодове.

Витамин K

Дефицитът на витамин K често се оказва една от причините за появата на тъмни кръгове под очите. Кожата изглежда вяла, състарена. Заедно с умората и хормоналните проблеми, вие изглеждате сякаш по-стари отколкото сте. Според учени този витамин помага за свиването на капилярите и предотвратява образуването на кръвните съсиреци, които образуват тъмни кръгове.

Отново може да го приемате като хранителна добавка или да консумирате повече от къдраво зеле, маруля, спанак и броколи. Освен за красива кожа, този витамин се грижи и за здравето на костите.

Още по темата

Ниацин (витамин B3)

Има антистареещи свойства, защото помага на кожата да задържа влагата, която се губи с напредването на възрастта. Засилва имунитета. Помага за регенерацията на клетките. Намалява риска от появата на сърдечни болести и инсулт и спомага за превръщането на храната в енергия. Консумирайте повече свински черен дроб, гъби, фъстъчено масло.

Витамин A

Намалява окисляването, което причиняват свободните радикали. Именно окисляването е една от основните причини за недоброто здраве на кожата. Редовният прием на този витамин намалява щетите, които нанасят слънчевите лъчи върху кожата, помага да се забави появата на първите бръчки и да намали образуването на тъмни кръгове под очите.

Витамин A е важен и за здравето на костите, затова приемайте повече домати, броколи, пъпеши, тикви, праскови, манго, моркови, млечни продукти, яйца, листни зеленчуци, картофи, боб, грах.