Ако погледнете назад във времето ще забележите, че храненето ви малко или много се е изменило през годините. В един период е било по-лесно за вас да поддържате теглото си, а в друг се е налагало да ограничите рязко приема на определени храни.

Във всяка една възраст жената се нуждае от определени витамини, минерали и антиоксиданти. Те не само са важни за доброто здраве, но и за красотата на кожата и косата. Вижте няколко съвета за това на кои храни е добре да наблегнете според възрастта ви.

Двадесетте години от възрастта на жената са едни от най-хубавите. Поддържането на теглото е сравнително лесно, метаболитните процеси са бързи. Но тъй като организмът все още се развива, той се нуждае от определени хранителни вещества, витамини и минерали.

Важни храни

Често младите жени имат недостиг на желязо. А желязото е важно, за да имате енергия и да предотвратите появата на анемия. От друга страна много млади момичета избират да родят на 20 години или малко след тази възраст, което значи, че се нуждаят от храни, богати на фолиева киселина, както и на полезните омега-3 мастни киселини.

Храни, които е добре да включите в менюто си са свински черен дроб, яйца, стриди, ядки, елда, боб, грах, леща, риба, ленено семе. За да поддържате добра форма, хапвайте и повече плодове като например ябълки.

30-годишна възраст и нагоре

В общи линии не сте променили начина си на хранене, но метаболизмът вече е леко забавен, а свалянето на излишните килограми става все по-трудно. Това означава, че е добре да преразгледате ежедневното си меню, да намалите приема на някои храни и да увеличите други.

За дамите над 30-годишна възраст е много важно храните да бъдат богати на витамини C, D, E и цинк, които укрепват имунната система.

Увеличете приема на цитрусови плодове, мазни риби, яйца, зърнени храни, зехтин, морски дарове, мляко и млечни продукти, свинско, говеждо месо. Ако искате да поддържате добра фигура, консумирайте чисти меса, откажете се от преработените храни и трансмазнините.

За вас е подходяща средиземноморската диета, в която се консумират много зеленчуци, плодове, риба, морски дарове и зърнени продукти. Избягвайте сладкишите и вместо тях хапвайте пресни плодове.

Още по темата

40-годишна възраст и нагоре

След тази възраст резките отслабващи диети са много вредни, защото тялото ви губи калций и други важни минерали. Менюто ви трябва да е богато на растителни и млечни храни, богати на калций, който е важен за костната плътност. Калцият помага и за изгарянето на мазнините.

Важно е храната да бъде богата и на антиоксиданти. За да намалите безсънието, мигрената и апатията яжте храни богати на магнезий. В дневното ви меню е добре да има млечни продукти, домати, ядки, сушени кайсии, морски водорасли, овесени ядки, броколи, боровинки, чесън, банани.

Плод, който има малко калории, висока хранителна стойност и помага да свалите излишните килограми е папаята. Тя е богата на полезни мазнини и ензими, които се грижат за здравето на стомаха.