Какво мислите, че правят тези хора? Не, това не е част от циркова трупа, а група хора, практикуващи въздушна йога. Въздушната йога е известна още като антигравитационна йога, съчетаваща стари традиции със специален хамак, използван за постигане на класическите пози. Антигравитационната йога е нов вид тренировка, изобретена от Кристофър Харисън – бивша гимнастичка и хореограф.

Тя включва изпълнението на серия от упражнения, вдъхновени от йога и въздушна акробатика. Изглежда опасна за практикуващите, защото много хора мислят, че биха могли да се наранят. Хамаците за този вид йога са разположени само на няколко сантиметра от земята. Защо с хамак? Целта на парчето плат, провесено от тавана на спортната зала е частично или изцяло да поддържа телесното тегло когато правите асаните.

Какви са ползите от практикуването на въздушна йога?

Практикувайки тази йога вие получавате всички предимства, които може да получите в традиционен клас по йога. Въздушната йога ще подобри вашата гъвкавост, баланс и ще помогне да укрепите мускулите на тялото. Въздушната йога комбинира и някои движения от пилатес, танци и гимнастика. Всичко това прави тренировката разнообразна и приятна. Може да помогне да облекчите и болките в гърба, без да натоварва прешлените или гръбначния стълб.

Още по темата

Ако сте от тези, които са посещавали часове по класическа йога, във въздушната йога ще откриете много класически пози, но също и много нови. Въздушната йога предлага различни занимания в зависимост от физическата подготовка на желаещите да практикуват, което я прави подходяща активност и за начинаещи.

Поради естеството на движенията антигравитационната йога не се препоръчва за жени, които са бременни или хора преминали операция, страдащи от световъртеж, имат операция на очите и други. В тези случаи е добре да се консултирате с лекар.

Дори и никога да не сте практикували йога, още след първия час упражнения с хамак ще останете приятно изненадани от себе си и възможностите си. Въздушната йога ще ви помогне да подобрите кръвообращението, да намалите стреса и подобрите настроението си.