Това дали сме усмихнати, отпочинали, с добър метаболизъм, до голяма степен зависи от това дали хормоните ни са в баланс. Освен здравословните проблеми, има ежедневни навици, с които вредим на хормоналния баланс. Вижте някои от тях.

Консумирате големи количества сладкиши

Когато консумирате храни с добавена захар, това е пряко свързано с наддаването на излишни килограми, а също така и може да доведете организма си до инсулинова резистентност. Инсулинът е вид хормон, който понижава нивото на кръвната захар и спомага на клетките да получават енергията, от която се нуждаят. Затова намалете приема на захарни изделия и сладкиши, особено в сутрешните часове.

Лягате си късно вечер или работите до късно

Вечер нивата на стрес хормона кортизол спадат и това ви помага да спите спокойно. Но късното лягане може да е причина тези нива да не спаднат достатъчно, което ще се отрази на качеството на съня, както и на вашата бодрост на другия ден.

Липса на сън

Малкото часове сън също повишават нивата на кортизола. Доказано е че недоспиването е пряко свързано с консумацията на вредни въглехидрати и храни, което неминуемо води до напълняване.

По време на сън хормона на глада – лептин е в ниски норми, защото това не е времето за хранене. Недоспиването има обратен ефект върху него и това ви кара да се чувствате по-гладни през целия ден.

Прекалявате с кофеина

Повече от чаша две на ден кафе не се препоръчва. Под въздействието на кофеин тялото ви покачва нивата на хормона кортизол, което може да ви накара да се чувствате нервни, да усещате безпокойство.

Още по темата

Стрес

Обикновено нивата на кортизол спадат през нощта , което ви помага да си почивате и спите добре. Но тревожността и стресът, както и късните часове на заспиване повишават нивата на този хормон. Това е честа причина и за късните и нездравословни закуски.

Не спортувате

Редовните физически упражнения спомагат на тялото да произвежда достатъчно количество ендорфини. Ендорфините са добри химикали, които спомагат на имунната система да функционира по-добре и повишават нивата на половите хормони, което е важно за либидото ви. Но ако не спортувате и водите застоял начин на живот, тялото ви няма да произвежда достатъчно от тях.

Неправилна диета

Често дамите прибягват до нездравословни и нискокалорични диетични режими, съпроводени с интензивни тренировки. Това понижава нивата на хормона естроген.