Потенето е нормален процес на тялото, който се регулира от потните жлези. Някои хора са склонни да се потят повече, когато спортуват, докато за други горещите летни дни са свързани с редица неразположения в следствие на потенето.

За да контролирате отделянето на потта трябва да обърнете внимание на начина на хранене. Мазните и преработени храни могат да влошат този процес, както и някои метаболитни заболявания.

Но ако съумеете да бъдете добре хидратирани и да се храните с определени храни, значително ще намалите потенето. Вижте как.

Вода

През летните месеци е особено важно да бъдете добре хидратирани. Добрата хидратация на тялото ще намали обилното потене, тъй като по-лесно се регулира телесната температура. Затова, освен всички други любими напитки, не забравяйте да пиете и много свежа вода.

Кисело мляко

Лятото е сезон, в който се храним с по-леки храни, като плодове, зеленчуци и кисело мляко. Калцият в киселото мляко може да помогне за намаляването на обилното потене. Той действа като регулатор на телесната температура. Освен натуралното кисело мляко, други полезни храни, подходящи за консумация в горещините са суровите бадеми, прясно мляко, боб.

Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни са богати на витамини от групата В. Те са много важни за нормалния метаболизъм. Често забавеният метаболизъм е причина за обилното потене през лятото. Други храни, които са богати на тези важни витамини са ядките, рибата, морските дарове, зеленчуците и месото.

Чай от мента

Студеният чай от мента не само ще ви освежи и успокои, но и ще охлади организма. Ментата е един от най-добрите начини за регулиране на телесната температура. Не пропускайте да добавите пресни ментови листенца към свежата салата или вкусните плодови и зеленчукови шейкове.

Домати

Доматите действат като естествен хидратант на организма поради тяхната сочност. Те съдържат добри количества калий и магнезий и са една от най-подходящите храни за регулация на изпотяването. Може да ги консумирате под формата на студена супа, пресен сок или на салата.

Още по темата

Бадеми

Бадемите са богат източник на магнезий, който подобрява храносмилането и укрепва имунната система. Храните богати на магнезий могат да намалят прекомерното изпотяване. Хапвайте повече и от тиквени семки, сусам, зелени водорасли, спанак.

Градински чай

Друга освежаваща напитка освен ментата е градинският чай, който е богат на витамин С. Градинският чай спомага за регулирането на нервната система и за регулирането на обилното потене през лятото. В продължение на поне 2 седмици пийте по 2 чаши на ден от него. Разбира се може да го приготвите и не само като топла напитка, а и като студена.

Диня

Динята е отлична идея, с която може да се разхлаждате през целия ден. Плодът е лесен за усвояване от храносмилателната система и много добър източник на вода и фибри. С нея ще бъдете добре хидратирани, а организмът ви ще получи и достатъчно от важния витамин В, който поддържа нормалното функциониране на метаболизма.