Лещата е чудесна храна, която може да консумирате всекидневно, през цялата година и приготвена по различен начин. Богата е на витамини от групата В, фосфор, цинк, селен, калций и много други.

Споделяме няколко добри причини, които ще ви накарат да си я приготвяте по-често и да я направите част от вашите здравословни диети.

Полезна е за сърцето

Редица проучвания са доказали, че консумацията на храни, богати на фибри, намалява риска от сърдечносъдови заболявания. Лещата е богата на фибри, а също така и на магнезий и фолиева киселина, които са важни за здравето и функционирането на сърдечносъдовата система.

Магнезият е важен минерал за притока на кръв. Той спомага всяка клетка и орган да получат всички необходими хранителни вещества и кислород. Фолиевата киселина намалява нивата на хомоцистеина.

Това е протеин, който е здравословен, когато присъства в малки количества в организма. Когато нивата му са повишени поради нездравословен начин на живот, той крие риск от здравословни проблеми.

Помага в отслабването

Ако спазвате диета или здравословен начин на живот, не се колебайте да добавите леща към вашето дневно меню. Въпреки богатството фибри, минерали, витамини, протеини, тя съдържа малко калории и почти никакви мазнини.

(Рибни филенца с червена леща. Рецептата вижте тук.)

В една чаша сварена леща, която може да добавите към салатата си или като гарнитура към риба има около 230 калории. Лещата ще остави във вас и чувството за ситост.

Богата е на протеини

Около 26% от калориите в лещата са протеини. Тя е особено полезна храна за тези, които могат да се нарекат вегани и вегетарианци.

Спомага за намаляването на холестерола

Лещата е богата на разтворими фибри, които спомагат за понижаване нивата на холестерола. Когато се поддържат добри нива на холестерола, се намалява и рискът от сърдечни проблеми.

Още по темата

Помага да стабилизирате нивата на кръвната захар

Разтворимите фибри в лещата задържат въглехидратите, като забавят процеса на храносмилането и усвояването им и по този начин стабилизират нивата на кръвната захар. Консумацията на леща се препоръчва на хора страдащи от хипогликемия, диабет или инсулинова резистентност.

Подобрява здравето на храносмилателната система

Неразтворимите диетични фибри в лещата могат да предотвратят запека и някои други храносмилателни проблеми, като дивертикулоза и синдром на дразнимото черво.

Стимулира енергийното ниво

Благодарение на комплекса от полезни съставки, консумацията на леща ще спомогне за стимулирането на енергийното ви ниво. Тя е богата и на желязо, което предотвратява развитието на анемия.

Благодарение на него кислородът достига до всяка ваша клетка, а също така се подобрява и метаболизмът ви.

снимка: thinkstock