За да бъдете в добро здраве, трябва всекидневно да консумирате разнообразни плодове. Особено полезни са, когато са консумирани преди хранене, защото:

Подобряват храносмилането

Плодовете спадат към групата на простите въглехидрати, състоящи се от всички естествени захари, така че тялото да може бързо да ги усвоява. Когато консумирате плодове преди основното хранене, намалявате риска от появата на стомашно-чревни смущения.

Плодовете приети след хранене често могат да бъдат причина за появата на стомашни болки, тъй като киселините, които се съдържат в тях, забавят смилането на въглехидратите и причиняват ферментация. В резултат на това се появяват болки в стомаха, газове и други.

Намаляват усещането за глад

Плодовете са с високо съдържание на полезни фибри. Хапвайки няколко парчета пресен плод 20-30 минути преди хранене, това може да ви помогне вашата порция обяд или вечеря да бъде значително по-малка.

Диетичните фибри в плодовете създават чувство за пълнота в стомаха, намаляват риска от преяждане. Поради съдържанието на полезни влакна, редовната консумация на плодове може да намали риска от затлъстяване и много други хронични заболявания, включително сърдечни заболявания, диабет тип 2, различни форми на рак.

Богати са на витамини и минерали

Плодовете съдържат изобилие от важни витамини и минерали, които подпомагат правилното функциониране на клетките, тъканите и органите на тялото. Много от плодовете, които консумирате, съдържат и ключови антиоксиданти, които се борят с вредното действие на свободните радикали.

Ако консумирате плодове преди хранене, ще помогнете за по-доброто усвояване на тези важни хранителни вещества.

Съдържат малко калории

Когато искате да свалите излишните килограми или да запазите фигурата си, калориите, които приемате ежедневно са от изключително значение. Голяма част от плодовете съдържат малко калории. Ето защо малка купичка с плодова салата е идеално предястие или следобедна закуска.

Бързи и удобни за консумация

Лятото изобилства от пресни плодове. Без значение дали сте у дома или в движение, в чантата си винаги може да сложите една ябълка, портокал, праскова.

Още по темата

Как да консумирате правилно плодовете?

Консумирайте от 2 до 4 порции на ден пресни плодове. Ако ще ги приемате преди обяда или вечерята, нека бъде 30 минути по-рано.

Внимавайте с консумацията на по-сладки плодове като праскови, кайсии и други. Високият прием на плодови захари може да повиши нивата на инсулин. В резултат на това клетките съхраняват глюкозата, а след това я превръщат в мазнини, вместо да я изразходват като енергия.

Консумирайте повече зеленчуци и по-малко плодове. На всеки две порции плодове трябва да приемате от 4 до 6 порции зеленчуци. Консумирайте разнообразни плодове.

Докато един плод може да бъде богат на каротеноиди и флавоноиди, може да е с ниско съдържание на ниацин, калий или други хранителни вещества.

Консумирането на разнообразна гама от плодове гарантира, че получавате достатъчно количество от всичките най-важни витамини, минерали и фитонутриентни съединения.

Снимка: thinkstock