Антиоксидантите са важни елементи за нашето здраве, които си набавяме чрез храната и напитките. Те помагат на тялото ни да се бори с бактериите, инфекциите и със свободните радикали, които увреждат здравите клетки.

Когато храната ни е бедна на антиоксиданти, увеличаваме чувствителността към раковите клетки и преждевременно стареем. Затова е добре всекидневно да консумираме храни с високо съдържание на антиоксиданти.

Споделяме няколко от тях, които да хапвате всеки ден.

Сини сливи

На пазара все още може да откриете пресни сливи. През есенно-зимния период пресните плодове може да замените със сушени. Сушените сливи са добър източник на витамини А, С, витамини от групата В, калций, калий, фосфор, магнезий и други, както и на антиоксиданти.

За тази мощна комбинация от хранителни елементи се счита, че може да намали риска от развитието на някои видове рак. Сините сливи спомагат и за понижаването на холестерола и повишаване здравето на костите.

Малини

Малките вкусни плодове са богати на антиоксиданти и са идеален плод за вашата здравословна диета. Малините са полезни и за здравето на сърдечносъдовата система.

Червен боб / шарен боб

Този вкусен и полезен боб попада в групата на топ 10 храни с високо съдържание на антиоксиданти. Изключително полезен е за здравето на костите, зъбите и сърцето. Богат е на фибри и благоприятства храносмилателната дейност.

Червени боровинки

Тези суперплодове са чудесни за подсилване на имунната система. Известни са със своята ефективност при лечението и превенцията на инфекции на пикочните пътища и камъни в бъбреците.

Редица проучвания са открили, че червената боровинка има най-високо ниво на феноли – антиоксиданти, които могат да намалят риска от сърдечни заболявания.

Орехи

Орехите са едни от най-полезните ядки. Важни са за здравето на щитовидната жлеза, подходящи са за диети, а също така съдържат антиоксиданти, които се борят с раковите клетки. Орехите се препоръчват на пациенти, страдащи от диабет тип 2 и са добра грижа за сърцето.

Още по темата

Боровинки

Малките сини плодове са богати на антиоксиданти. Те повишават половата мощ, балансират нивата на кръвната захар и се грижат за здравето на сърцето. За още по-добри резултати, специалистите съветват да комбинираме тези плодове с къпини и малини.

Къпини

Малките горски плодове се считат за едни от най-богатите на антиоксидантни съединения. Къпините са с високо съдържание на елагова киселина, витамин C, както и фибри, които спомагат за намаляване на риска от някои видове рак. Препоръчително е да се включат към ежедневната закуска или диета.