Маслините са един от най-здравословните естествени продукти, с които природата ни дарява. Важно е не само да се консумира зехтин, но и самите маслини, защото в тях са концентрирани множество полезни вещества. Тяхната месеста част, както и обвивката, като всеки плод съдържат редица съставки, които чрез прясно изцеденото маслиново масло няма как да си набавим.

Защо да ядем сурови маслини по-често?

За здраво сърце

Свободните радикали окисляват холестерола в кръвта, което води до запушвания и увреждания на кръвоносните съдове. Натрупването на мазнини по стените на съдовете затруднява преминаването на кръвта и предизвиква запушвания и остри състояния.

Черните маслини са препълнени с антиоксиданти, достатъчно мощни, за да премахнат тези натрупвания. Те потискат окисляването на холестерола и помагат в защитата на сърцето.

Маслините съдържат мононенаситени мазнини, които понижават риска от атеросклероза и увеличават нивата на добрия холестерол (HDL). Тези мастни киселини са полезни и за намаляване на кръвното налягане.

За отслабване

Маслините съдържат вид наситени мазнини, известни като средноверижни триглицериди. Те се метаболизират по различен начин от останалите наситени мазнини. При преработката им се освобождава енергия, която почти никога не се трансформира в телесна мазнина.

Преработването им е подобно на това на въглехидратите, но за разлика от тях няма скок в кръвната захар.

Според изследванията, средноверижните триглицериди дори повишават степента на изгаряне на мазнините и изразходването на енергията. Освен това предотвратяват складирането на мазнини в мастните депа.

Превенция на рака

Чрез потискане на щетите, които свободните радикали предизвикват, маслините имат положително влияние и срещу образуването на ракови клетки. Веществата в маслините имат антиоксиданти и противовъзпалителни свойства, които помагат за предотвратяването на хронични заболявания, възпаления и огнища, които могат да доведат до злокачествено изменение на клетките.

Здрава коса и кожа

Мастните киселини, витамин Е и антиоксидантите в маслините подхранват и хидратират кожата и косата. Витамин Е, който може да се прилага локално, веднага показва своите положителни действия върху кожата и косата.

Той защитава от вредните UV-лъчи, помага срещу преждевременното стареене на кожата и появата на бръчки. Освен това е много мощен в превенцията на рак на кожата.

Още по темата

За здрави очи

Една чаша маслини съдържа 10% от дневната препоръчителна доза витамин А, жизненонеобходим за здравето на очите. Витамин А значително подпомага нощното зрение като подобрява чувствителността към тъмно и светло.

Така се предотвратява появата на катаракта, глаукома, макулна дегенерация, свързана с възрастта или различни дегенеративни заболявания на очите.

Спомагат за контролиране на алергията

Нови изследвания показват, че противовъзпалителните свойства на маслините помагат за контрола на алергиите. Според проучванията, маслините съдържат антихистамини, които действат на клетъчно ниво.

Тези съединения блокират хистаминовите рецептори и помагат за намаляване на имунния отговор на клетките.

За хората, страдащи от различни алергии, диетата с маслини е много подходяща. Тя подобрява кръвообращението и дишането. Маслините могат да увеличат притока на кръв и да намалят симптомите на астма.