Високите температури имат своите незаменими плюсове – топлите нощи и възможността буквално да усещаме лекота не могат да се заменят от нищо друго.

Летният сезон обаче има и доста негативни страни. Постоянното потене, бързото изтощаване и усещането, че никога не сме се къпали през живота си е цената, която плащаме за удоволствията.

Днес ще обърнем по-особено внимание на обувките. Аксесоарът, за който имаме чувството, че в какъвто и модел да закупим, все ще чувстваме дискомфорта на запотяване в краката.

За щастие, представяме няколко лесни трика, с които да се справите с проблема. За дълго и за добро!

Ето кои са те:

Още по темата

1. Докато миете краката, използвайте антибактериален сапун. Вземете хавлиена кърпа, за да изсушите напълно и се уверете, че дори трудно достъпните зони като кожата между пръстите не са влажни. Гъбичките и различните видове бактерии могат да се развият точно на тези места, тъй като е известно, че обичат мокра среда.

2. Използвайте продукти против изпотяване и не забравяйте да ги поставяте всеки път, преди да обуете чорапи или обувки. Те са доста ефективни и успяват да запазят крайниците ви напълно сухи.

3. Поръсете краката със специално пригодена пудра. Добре е да я използвате след продуктите против изпотяване, за да могат да абсорбират прекомерното навлажняване и да редуцират потта.

4. Ако носите чорапи, спирайте се на такива от памук. Естествените материи позволяват на кожата да диша и намаляват вероятността от изпотяване.

5. Сменяйте чорапите си често. Когато усетите, че крайниците ви са се изпотили, измийте ги и сложете нов чифт чорапи. В случай, че нямате възможност да отидете до банята, мокрите кърпички като алтернативен вариант ще свършат добра работа.

6. Смесете ½ чаена чаша оцет с четири чаши вода и накиснете краката си в разтвора за поне 15 минути, за да намалите възможността от изпотяване. Оцетът има стягащ ефект, ексфолира и премахва замърсяванията от горния слой кожа. Освен това, киселината неутрализира бактериите, виновни за неприятната миризма.

7. Ходете боси колкото се може по-често, за да дадете възможност на краката да дишат. Носете и сандали – излагането на въздух на кожата ще намали изпотяването.