Всяка дама знае какъв товар може да се окаже дамската чанта. Жените обикновено сме много по-предвидливи от мъжете и носим със себе си всичко, което би могло да ни е необходимо през деня.

Натоварената дамска чанта обаче предизвиква изкривявания в гръбнака и врата, болки, изтръпване, ошипяване и куп други проблеми.

Как да носите дамската си чанта така, че да не предизвикате някой от гореспоменатите проблеми?

1. Сменяйте раменете


Най-доброто, което можете да направите, е да сменяте периодично раменете. Така няма да предизвикате изкривяване само на едното рамо, а оттам и на гръбнака.

Изкривяването на гръбнака предизвиква силни болки, а и дава отражение във вътрешните органи.

Затова сменяйте рамото, на което носите чантата на всеки 15 минути, докато вървите.

2. Не натоварвайте лактите

Още по темата

Много жени носят чантите си, окачени на долната част на ръката. Ръката е свита в лакътя, което предизвиква напрежение в лакътната става. Колкото по-тежка е чантата, толкова по-лошо за лакътя.

Носенето на тежки чанти с права ръка (като пазарски торби, например) също е противопоказно.

Вместо това разделете товара си в две чанти.

3. Внимавайте с позата


Никога не се изгърбвайте или накланяйте на една страна заради товара, който носите в чантата си. Когато усетите, че се прегърбвате, веднага изправете раменете, гръбнака, наведете плешките назад.

4. Носете чантата през рамо


В крайна сметка носенето на чанта през рамо все още е актуално и винаги можете да се възползвате от този факт. Почти всички модели чанти имат и дълга дръжка. Използвайте я!

Снимка: iStock