Нощта е времето, в което трябва да си отпочинете, да се отдадете на дълбок сън, който да спомогне за регенериране на тялото, премахване на умората от всяка клетка, а и трябва да се подмладим някак, нали?

За да бъде сънят пълноценен, продължителен и качествен, трябва да направите някои неща преди лягане. Как да помогнете на добрия сън?

Изключете мобилния

Мобилният телефон вече е неизменна част от живота ни. Но поне преди лягане се отървете от него. Не е нужно нито да ви облъчва в близост до главата, нито да скролвате из приложенията му. 

Ако е възможно изключете напълно мобилния си или поне го сложете на безшумен режим, за да можете да се наспите качествено без нищо да издава звуци до главата ви. 

Прочетете книга

Книгата трябва да стане новият ви най-добър приятел вечерно време преди лягане. Четенето унася, успокоява и не вреди като гледането на телевизия. Изключете всякакви устройства около себе си. Оставете единствено нощната лампа. 

Дори да почетете само няколко страници от любимата си книга е достатъчно да се освободите от стреса, натрупан през деня.

Слушайте музика

Музиката има универсален терапевтичен механизъм. Тя успокоява както сетивата, така и съзнанието. Слушането на музика е най-добрият начин да се отпуснете и да подготвите психиката за сън. 

Музиката дори лекува безсъние. Изберете тиха, лека и отпускаща музика. Агресивният и енергичен рок, например, не е особено подходящ, дори да ви е любим.

Яжте лека и здравословна храна

Преди лягане злоупотребата с тежки храни е противопоказна. Хапнете нещо леко и здравословно и най-вече – изяжте го поне 4 часа преди да заспите. Пълният стомах затормозява храносмилането, а оттам и целия процес на здравия сън.

Една голяма купа със свежда салата е много добър избор, особено в летните жеги.

Още по темата

Кажете „не“ на кофеина

Някои хора имат вредния навик да пият кафе късно вечер. Колкото и да мислите, че това не ви действа и заспивате дори да изпиете последното си кафе в 20 часа, това не е така.

Кофеинът действа на нервната система, дори да не усещате това пряко. Важно е също така да се избягват шоколада и газираните напитки преди лягане, защото и в тях има кофеин.

Спете в тъмна стая

Дори най-малката светлина пречи на производството на мелатонин, така важен за добрия сън. Ако имате проблем със спането на тъмно ще трябва някак да се преборите със себе си, защото това е противопоказно за отпочиването на организма.

Взимайте релаксираща вана

Вана или душ – няма значение. Важното е да се почувствате отпуснати и преродени преди съня. За да бъде той качествен трябва да се подготвим от преди това. Ако си легнем ядосани, нервни или стресирани, сънят няма да бъде пълноценен. Допълнете ароматни масла към ваната си. Това отпуска допълнително сетивата.