Не се лъжете, че за да отслабнете трябва да изключите всички въглехидрати от диетата си. Има някои въглехидрати, които не само не трябва да избягвате, но те ще ви помогнат да отслабнете още по-бързо, здравословно и качествено. Кои са те?

Нахут

Нахутът е вкусна и полезна ядка от семейството на бобовите растения. Той е препълнен с фибри и протеини. ¾ чаша нахут на ден ви дава необходимото количество бавно разградими въглехидрати за деня. Нахутът ви дава ситост за дълго заради наличието на фибри, което ви държи далеч от сладки изкушения.

Диня

Въпреки че динята е много сладък плод, въглехидратите в нея помагат в отслабването. Високото съдържание на вода прави динята най-здравословното допълнение към диетата ви. Добрата хидратация помага за ускоряване на метаболизма и изхвърляне на токсините от тялото по-бързо.

Динята е богата още на аминокиселини, които освен всичко останало помагат и за понижаване на кръвното налягане.

Скуош

Тиквата е много полезна в диетите. Тиквата скуош съдържа едни от най-добрите въглехидрати на фона на страхотно малко количество калории. Можете да си направите крем супа, спагети от настъргана тиква скуош или да я консумирате печена.

Тиквата скуош е богата на рибофлавин, тиамин, пантотенова киселина, ниацин – все незаменими витамини от група В. В нея има още витамин С, А, В6, К. Този прекрасен зеленчук е добър за диетичен режим, намалява кръвната захар и управлява теглото по здравословен начин.

Овесена каша

Овесената каша е прекрасна за закуска, защото засища и дава необходимата енергия за ежедневния тласък. Овесът е много богат на фибри, витамини и минерали. Погълнатите калории от една порция овесена каша са малко, което ще допринесе за загубата на тегло без налагането на глад.

Кафяв ориз

Нерафинираният кафяв ориз съдържа в себе си цялата гама витамини от група В. В него се намират много големи количества фибри, полезни за перисталтиката на червата и засилването на метаболизма.

Кафявият ориз намалява нивата на инсулина и кръвната захар и предотвратява преяждането, дължащо се на високите нива на тези два кръвни показателя.

Още по темата

Сладки картофи

Обикновените картофи не са особено препоръчителни за хора, страдащи от метаболитни проблеми, диабет тип 1 и 2 и подобни нарушения. Това е така заради бързо усвояемите въглехидрати, намиращи се в тях.

За разлика от тях сладките картофи са повече от препоръчителни при диета. Те са богати на фибри и сложни въглехидрати, които се разграждат за няколко часа и дават ситост и енергия през целия ден.

В сладките картофи се съдържат още витамини, вода, фитохимикали като лутеин, каротин, зеаксантин. Всички те ускоряват метаболизма и влияят на хормоналния баланс, регулирайки кръвната захар и усвояването й от организма.

Киноа

Тя също е много богата на фибри. Това е една от главните причини да попада в този списък на полезните въглехидрати. Киноата стабилизира нивата на кръвната захар и инсулина, спомага за преработването на мастните натрупвания в организма. Тя има висока енергийна стойност и бавноразградими въглехидрати.