Телата ни складират мазнини по различен начин и в различни части. Тъй като няма универсална диета за елиминирането на излишните килограми, важно е да съобразите менюто си според типа фигура.

Когато започнете да се храните според фигурата си и да спортувате, ще бъдете изумени от постигнатите резултати. Вижте кой е вашият тип форма на тялото.

Форма на тялото „ябълка“

За този тип фигура е характерно натрупването на излишни килограми в областта на корема, ръцете и гърба. Ханшът и бедрата обикновено изглеждат доста по-слаби в сравнение с горната част на тялото. Фигура тип „ябълка“ носи най-голям риск за здравето, заради натрупването на така наречената висцерална мастна тъкан.

Ако вие имате тази фигура, вероятно по-често изпитвате глад към нишестени храни, газирани напитки, сладки лакомства, кофеин. В резултат ви липсва енергия, особено в сутрешните часове и след обяд.

За какво трябва да следите?

Обърнете внимание на хормона инсулин. Той е ключът към намаляването на излишното ви тегло. За да поддържате в добри граници нивата на кръвната захар и инсулина, консумирайте чисти протеини като пилешко, постно говеждо месо, свинско месо, риба и допълнете менюто си със здравословни мазнини (яйца, авокадо, ядки, семена, кокосово масло, зехтин).

Също така консумирайте в изобилие листни зеленчуци. Ограничете до минимум храните със съдържание на нишесте, както спортните и газирани напитки, сладкишите, кофеина, енергийните барове и подсладените кисели млека.

Форма на тялото „круша“

Хората с този тип тяло имат тенденция да наддават тегло в областта на ханша и бедрата и по-малко в областта на корема. Фигурата изглежда значително по-фина в горната част, за разлика от долната.

Елиминирането на излишните мазнини е доста трудна задача за фигурата тип „круша“. Важно е да обърнете внимание на хормона естроген, защото е много вероятно нивата му да са завишени. Също така консумирайте храни, които по естествен път могат да намалят неговите стойности и намалете консумацията на други, които имитират действието му.

Ако сте с този тип фигура, вероятно често ви се хапват мазни млечни продукти и сладкиши и изпитвате необичаен глад между храненията или късно вечер. Какво да консумирате, за да намалите излишното тегло?

Хапвайте повече зеленчуци и плодове, които са богати на фибри, също така включете в менюто си овес, киноа, елда и кафяв ориз. Не забравяйте и за чистите белтъчини и растителни мазнини, но в умерени количества.

Елиминирайте мазните млечни храни, колбасите, соята, алкохола, кофеина.

Форма на тялото „пясъчен часовник“

Хората, които имат такава фигура трупат равномерно килограми по цялото тяло. Те често обичат да си похапват сладкиши, тестени закуски и млечни продукти. За съжаление често задържат излишни течности, което ги кара да изглеждат още по-подути.

Още по темата

Обърнете внимание на нивата на хормоните на хипофизата, кортизола, инсулина и на състоянието на щитовидната жлеза.

Как да се храните при фигура „пясъчен часовник“? В менюто ви трябва да има изобилие от зеленчуци, пълнозърнести храни (овесени ядки, киноа, елда), чисти протеини и много подправки с минимално количество на солта.

Ограничете мазните меса, рафинираните и преработени въглехидрати, сладкишите, млечните продукти, газираните напитки и соковете в кутия.

Снимки: istock