Различните хора имат различни методи за поддържане на форма. Едни правят джогинг всеки ден, други плуват, трети са редовни посетители на фитнеса.

Но все повече изследвания доказват, че еднообразните тренировки по-скоро пречат на организма, отколкото му помагат. Ключът е в разнообразието. Защо това е така?

Еднообразието вреди на едни и същи групи мускули

Представете си, ако сте активен спортист в една област как биха понесли натоварването вашите мускули, стави и сухожилия. Това е причината за спортните травми, които всички знаем, че спортистите имат.

Не тренират усилено в една област, за да подобрят собствените си постижения като по този начин увреждат едни и същи мускули, сухожилия и области от скелетния апарат. Именно затова е важно да правите всеки ден различна тренировка.

Всяка форма на активност е добра

Няма значение какво упражнение или какъв спорт ще изберете да практикувате в съответния ден. Важното е да не се фокусирате само върху една-единствена физическа дейност. Колкото по-разнообразно е физическото натоварване, толкова повече калории се горят и се топят мазнини ефективно без от това да страдат определени части на тялото.

Различните тренировки държат мускулите в напрежение

Това напрежение е полезно, защото мускулите имат „памет“. Тя им помага да свикнат с дадена дейност, а това води до навлизане в режим на изчакване. Този режим пречи на изгарянето на мазнини като ги запазва в резерв.

Още по темата

Освен това вече споменахме за риска от травмите, които еднообразните тренировки крият. Не натоварвайте едни и същи мускули и стави, защото един ден може да съжалявате.

Поддържа тялото и ума будни

Когато редувате различни видове тренировки в различните дни, това действа като вид аларма за пробуждане на тялото и ума. Всеки ден е ново предизвикателство, с което тялото ви трябва да намери начин да се справи. Така се постигат най-добрите резултати не само в отслабването, но и в цялостното тонизиране на тялото.

Снимки: iStock