Хипогликемията е състояние, при което нивата на кръвната захар спадат драстично и застрашаващо. Хората, които често страдат от резки спадове в нивата на глюкозата изпитват силен дискомфорт, главоболие, отпадналост, замаяност, а някои дори губят съзнание.

Хипогликемията е опасна и за здравето и живота, защото допускането на твърде ниски нива на кръвната захар може да доведе до изпадане в кома и летален изход.

Страдащите от хипогликемия най-често прибягват до бучка захар, шоколад или сладка газирана напитка, за да предизвикат скок в кръвната захар и да си върнат комфорта и силите. Захарта и изкуствените подсладители обаче крият още по-сериозни рискове за здравето.

Кои са най-добрите и полезни начини да повишите натурално нивата на кръвната захар?

Женско биле

Отварата от женско биле допринася за естествено повишаване на нивата на кръвната захар. Тя повишава и кръвното налягане, което при хипогликемия често спада. Ако страдате от чести хипогликемични пристъпи винаги носете малка бутилка с предварително приготвена отвара от женско биле.

Ябълки

Хапнете ябълка при нужда. Не посягайте към десерти и напитки с наситени захари. Ябълките са много богати на магнезий и хром, които естествено провокират повишаване на нивата на захарта в кръвта.

Корен от глухарче

Коренът от глухарче е много богат на калий. Калият има свойството да контролира работата на панкреаса и черния дроб и да стимулира отделянето на адекватни количества инсулин. Така нивата на кръвната захар остават трайно балансирани.

Снимка: iStock

Магданоз

Магданозът също въздейства благоприятно на черния дроб и на панкреаса. Сокът от листата и стъблата му, както и консумацията на прясното растение понижават кръвната захар при диабетици, но и помагат нивата ѝ да не падат под здравословния минимум.

Още по темата

Домати

Доматите са богати на ликопен, който е мощен антиоксидант. Той помага за оптимизиране на работата на панкреаса и регулацията на кръвната захар и инсулина. Можете да редувате консумация на пресни домати с пиене на прясно изцеден доматен сок, за да държите нивата на захарта в норма трайно.

Слънчогледови и тиквени семки

Тези два вида семки са много богати на микроелементи, поддържащи нивата на кръвната захар. Сред тях са магнезий, калий, желязо, манган.

Ечемик

Ечемикът е беден на калории и богат на минерали, витамини и фибри източник. Подходящ е за хора, страдащи от двата типа диабет, защото балансира нивата на кръвната захар и допринася за правилното абсорбиране на въглехидратите от организма.