Брюкселското зеле е изключителен дар от природата. То е много полезно в различни области и заслужава вниманието ви на трапезата. Тези малки зелки са много бедни на калории и могат да ви помогнат в отслабването. В една чаша брюкселско зеле се съдържат едва 56 калории, но за сметка на това то е препълнено с полезни вещества.

Брюкселското зеле съдържа завидни количества витамин К, С, А, В6, В1, както и фолати, манган, калий, калций, желязо, протеини, фибри и омега-3 мастни киселини.

За какво е полезно брюкселското зеле?

За здрави кости

Калцият и витамин К си сътрудничат в името на здравите кости. Витамин К отговаря за усвояването на калция, което според изследванията увеличава костната плътност и намалява риска от остеопороза.

Бори се с рака

Изследване, проведено от Oregon State University установява, че кръстоцветните зеленчуци, в частност брюкселското зеле, намалява риска от рак. Редовно консумиращите този зеленчук пациенти имали значително по-нисък потенциален риск от развитие на рак в сравнение с тези, които рядко се сещали за брюкселското зеле или изобщо не го консумирали.

Понижава холестерола

Фибрите в брюкселското зеле успокояват раздразнения стомашно-чревен тракт, намаляват жлъчните киселини и помагат на тялото да не натрупва излишни количества холестерол. Това е истинска благодат за сърдечносъдовата система.

Още по темата

Доставя полезни протеини

Растителните протеини в брюкселското зеле са много полезни. В него се съдържат още незаменими аминокиселини, отговарящи за много процеси в организма. Препоръчително е брюкселското зеле да се консумира с пълнозърнести храни, за да се абсорбират по-качествено растителните протеини.

Помага в отслабването

Понеже брюкселското зеле е много бедно на калории, то е подходящо за различни диети за отслабване. Хубавото при него е, че фибрите в него създават усещане за дълготрайна ситост като едновременно с това не носят излишни калории.

Снимки: iStock