Витамин К е много важен за здравето. Витамин К1 се набавя предимно с храната или чрез хранителни добавки. Докато витамин К2 пък се синтезира в чревната флора. Ето защо хората със стомашно-чревни разстройства често страдат от намален брой полезни пробиотични бактерии в червата. В повечето случаи те имат и дефицит на витамин К2.

Витамините К имат изключително важни свойства за организма. Без тях усвояването на витамин D е невъзможно. Според холандско изследване от 2004 година, витамин К намалява риска от исхемична болест на сърцето с 57%, пише Natural News.

Учените установяват също така, че оптималните нива на витамин К в тялото намаляват общата смъртност, предизвикана от различни заболявания, с до 26%.

За какво помага витамин К?

  • регулира съсирването на кръвта;
  • стимулира метаболизма;
  • заздравява костите;
  • спомага за транспорта на калций;
  • потиска възпалението;
  • подобрява усвояването на инсулина.

Още по темата

Откъде да си набавите витамин К?

Витамин К се съдържа в тъмнозелените листни зеленчуци като спанак, аспержи, броколи, също така соя, бобови растения, зърнени храни, яйца, ягоди, месо.

Според още проучвания, дефицитът на витамин К и витамин D се свързват с повишена заболеваемост от рак. Нещо повече, жени диагностицирани с рак на гърдата се справяли по-добре с болестта, ако нивата на витамин К в тялото им били в нормални граници. За разлика от тях, жените с дефицит на витамини К и D имали по-малка успеваемост в преборването на болестта.

Ето защо е важно да обръщаме внимание на тези витамини и да се стараем да ги добавяме в ежедневното си меню.

Снимка: iStock