Диабетът налага спазването на диета, съобразена със състоянието на пациента. Тя е необходима, за да се контролират нивата на кръвната захар и инсулина. Ако не бъдат контролирани това може да доведе до сериозни увреждания на други органи и системи в тялото.

Лишенията от определени храни могат да доведат до дефицити на някои хранителни вещества. Най-вече сладките храни биват строго контролирани или почти изключвани. Към това число спадат и плодовете, с които трябва да се внимава при наличие на диабет.

Има обаче определени плодове, които са много полезни за диабетици, защото са богати на фибри, които облагодетелстват обработката на въглехидратите. Освен това в тях се съдържат антоцианини, които допринасят за контрола на кръвната захар и правилната абсорбция на въглехидратите в тялото. Кои са те?

Гуава

Гуавата е много добър източник на антиоксиданти, които са важни за поддържане здравословни нива на кръвната захар. В нея има още диетични фибри, които понижават риска от възникване на диабет тип 1 и 2 при застрашени пациенти. Полезна е още за поддържане на кръвното налягане в нормални граници.

Череши

Черешите са богати на споменатите вече антоцианини, контролиращи нивата на кръвната захар. Тези биоактивни вещества са важни и защото понижават секрецията на собствен инсулин от панкреаса с 50% и подобряват чувствителността на клетките към него. Така много по-ефективно се контролират диабетът и предиабетните състояния.

Круши

Въпреки че крушите са сладък плод, те са полезни в контрола на диабета. Много богати са на витамини – А, В1, В2, С и Е. В допълнение крушите са много наситени с фибри, което прави процеса на обработка на захарите в тях полезен и незастрашителен за страдащите от диабет.

Крушите допринасят за подобряване на нивата на холестерола, което е полезно за сърдечносъдовата система.

Още по темата

Портокали

В портокалите също се съдържат високи нива на витамин С, както и завидни количества фибри. Те са с нисък гликемичен индекс, пише naturalnews.com, което е важно за поддържането на оптимални нива на глюкозата в кръвта.

Грейпфрут

Грейпфрутът е сред най-богатите на витамин С плодове. В него подобно на портокала се съдържат много фибри.

Ябълки

Ябълките са едни от най-добрите приятели на диабетиците. Препоръчително е да се яде по една ябълка на ден, ако можете да изядете повече – още по-добре. Освен богати на фибри и витамини, ябълките съдържат големи количества пектин, контролиращ и холестерола в кръвта. Флавоноидите в ябълките имат свойството да понижават нуждата от инсулин с около 35%, така че не ги подценявайте.

Снимки: iStock