Болезнената менструация е едно от най-често срещаните неразположения, през които жените преминават всеки месец. При някои тя е по-силно изразена, докато за други, дните на менструацията преминават без сериозни оплаквания. За справяне с „трудните“ дни, обикновено следваме съветите на нашия гинеколог.

Знаем какво обезболяващо да вземем при нужда, но не бива да забравяме и за други важни елементи, които могат да намалят болките ни. Вижте 5 от тях. Важно! Преди прием се консултирайте с лекар.

Магнезий

Това е един от най-важните минерали, който отговаря за над 250 метаболитни процеса в организма, включително за поддържане на здрави мускули и нерви, за изграждане на мускулни протеини. Ако спортувате активно, вероятно знаете, че магнезият спомага за възстановяване след тренировка, предотвратява мускулните спазми и облекчава неразположенията по време на месечен цикъл.

Освен под формата на хранителна добавка, него можем да си набавим и чрез консумацията на тофу, спанак, листни зелени зеленчуци, бадеми, тиквени семки, киноа, сьомга.

По-добър секс според месечния цикъл

Витамини от групата В

Други важни хранителни елементи, които могат да намалят неразположенията по време на месечен цикъл според специалисти са витамините от група В и по-специално тиамин (витамин В1) и ниацин (витамин В3). Полезни хранителни източници на витамини от група В са зелени листни зеленчуци, зърнени храни, овесени ядки, свински или телешки черен дроб, гъби, по-мазни риби.

Омега 3 мастни киселини

Рибата, рибеното масло, лененото семе и масло, телешко месо, боб, сурови ядки и други, са с високо съдържание на важните аминокиселини. Омега 3 спомагат за инхибирането на възпалителните простагландини, които са отговорни за усещането на болки при първична дисменорея (болезнена менструация, която бива първична и вторична).

Витамини и минерали, които повишават сексуалното желание

Витамин D

Слънчевият витамин е важен не само за нашето добро настроение, здравината на костите и баланса на хормоните, но може да ни помогне да се почувстваме малко по-добре в онези дни, в които неразположенията на месечния цикъл нарушават ритъма ни.

Витамин D се съдържа в гъбите, млечните продукти, червеното месо, яйцата. През месеците, в които не се излагаме активно на слънце се препоръчва да приемаме за кратък период и хранителни добавки обогатени с него, за да намалим риска от дефицит.

Лекарства, които никога не трябва да спирате внезапно

Витамин Е

Заедно с витамини А и C, този витамин е един от най-мощните антиоксиданти. Той подпомага имунната функция, предпазва черния дроб и други клетки от окислително увреждане, подобрява кръвообращението, чрез дилатацията на кръвоносните съдове (разширяване). Доброто кръвообращение, благоприятства лигавицата на матката.

Още по темата

В допълнение менструалните спазми не би трябвало да са така интензивни, а и витамин Е се грижи за здравето и красотата на кожата, косата и ноктите. Може да си го набавите чрез консумацията на ядки, слънчогледови семки, сушени кайсии, спанак, зехтин и други.

Флавоноиди

Познати още като биофлавоноиди, това са полезни съединения и мощни антиоксиданти, които се съдържат в по-ярко оцветените плодове и зеленчуци. Според учени, флавоноидите могат да спомогнат за облекчаване на болезнената менструация. Затова добавете към менюто си повече зеле, спанак, броколи, домати, червени ябълки, червени чушки, тиква, моркови, патладжан, горски плодове.