Ако сте от любителите на спорта вероятно не се страхувате да предизвиквате тялото си по всевъзможни начини. Ако пък сте от онези, които не си падат особено по физическото натоварване, но искат да отслабнат, вероятно първо ще се обърнете към тичането като най-ефективен метод.

Да, при тичането се изгарят доста калории, но това натоварване е рисковано поради високата опасност от травми. Освен това не е задължително да го правите, ако ви е крайно неприятно и това не е вашата любима тренировка. Все пак физическата активност трябва да носи удовлетворение, а не отвращение, за да действа безстресово на организма.

5 причини тичането да не е най-добрата тренировка

Кои са другите 5 кардио тренировки, които са дори още по-ефикасни от тичането, защото изгарят повече калории?

Скачане на въже

Скачането на въже изобщо не е игра само за деца. То е една от най-добрите кардиотренировки, които ускоряват значително метаболизма, съответно изгарянето на калории и топенето на мазнини.

Скачането може да ви помогне да изгорите до 1000 калории на час. Разбира се, никой не би могъл да издържи толкова дълго, а и не е нужно с оглед превенцията на травми. Но можете да си направите проста сметка колко бихте могли да изгорите приблизително за единица време.

Плуване

Плуването има незаменими ползи за здравето и психиката. Този вид спорт е най-полезният с оглед избягването на травми и наранявания. Гладкото придвижване във водата предпазва тялото от тях, като същевременно провокира движение във всяка група мускули. За преодоляването на съпротивлението във водата е необходима много енергия, следователно тази тренировка е една от най-добрите кардио физически дейности.

Още по темата

Защо плуването е най-полезната тренировка?

Каране на колело/ велоергометър

Тази тренировка също изисква повече кислород за осъществяването ѝ от мускулите, тоест тя стимулира сърцето, кръвоносните съдове и белите дробове да доставят това количество кислород. Както бързото въртене на педалите, така и бавното, но с увеличено съпротивление (когато карате велоергометър) ускорява изгарянето на мазнини за целите на производството на енергия.

Скачане на батут

Може да ви се струва, че оттласкването от батута не изисква особени усилия от ваша страна, а просто еластичното платно върши цялата работа вместо вас, но това не е така. Скачането на батут и съчетаването му с упражнения, докато скачате, е страхотна кардио тренировка, която ускорява пулса и топенето на мазнини.

Гребане

Гребането изгаря повече калории от тичането, защото изисква повече усилие и работа на цели 9 групи мускули, включително трицепси, бицепси, гръбни мускули, рамене, коремни мускули, мускули на тазовото дъно, бедра, гръдни мускули.