Стрес, нездравословно хранене, проблеми с щитовидната жлеза и други. Това са само част от причините да усещаме липса на енергия, което нарушава нашия нормален ритъм на живот. Изненадващо, но редица други неща в ежедневието, може да ни накарат да се чувстваме изчерпани. Вижте 7 от тях.

Диетата ви е неправилна

Храната е нашият основен източник на енергия. Всяка част от тялото ни се нуждае от хранителни вещества, за да функционира правилно. Когато се храним, стомахът ни разгражда храната, която се метаболизира в глюкоза, необходима ни за физическата и умствена дейност.

Ако спазвате диета (или пък не), за да не изчерпате вашите енергийни нива, се уверете, че дневното ви меню ви осигурява не по-малко от 2000 калории и включва сурови ядки, семена, пълнозърнести храни, нискомаслени млечни продукти, здравословни протеини, плодове и зеленчуци. Липсата на енергия може да се дължи на дефицит на въглехидрати, протеини.

17 храни, които специалистите по хранене не консумират

Дехидратация

Знаете ли, че според американско изследване, 1,5% загуба на вода при нормален (телесен) воден обем или лека дехидратация, може да се отрази на енергийните ни нива, на концентрацията.

Дефицит на желязо

Според Световната здравна организация, недостигът на желязо е най-разпространеното нарушение на хранителни вещества в света. Дефицитът на минерала се свързва с недостатъчния синтез на хемоглобин. В резултат се развива желязодефицитна анемия, която води до честа умора, липса на енергия.

Вредни навици, които могат да имат и ползи

Не спортувате редовно

Според учени, редовните упражнения с ниска интензивност, могат да повишат енергийните ни нива и да противодействат на умората. Опитайте се всеки ден да раздвижвате тялото си, като ходите пеш, карате колело, плувате.

Блогърка споделя своите менюта за отслабване

Лоша стойка

Вероятно си мислите, че стойката ви по време на ходене и седене няма особено значение. Напротив, има, особено за това дали ще се чувствате енергични или не. Когато стойката ни е неправилна, ние вредим на гърба, гръбначния стълб и тялото постоянно трябва да прави корекции, да балансира, което изчерпва енергията ни.

Още по темата

Внимавайте с кофеина в късните часове

Според учени от Мичиган, приемът на кофеин в рамките на шест часа преди лягане, влияе както на времето за сън, така и на качеството му. Ето защо внимавайте със следобедните кафета. Ако сънят ви е непълноценен, няма как да се чувствате във форма.

Оставате дълго време на закрито

Работите в офис? Там със сигурност има климатици, с които се охлаждате, топлите. Липсата на свеж въздух може да ви направи по-сънливи, обстановката също. Затова по възможност правете кратки паузи за разходки навън.