Лошият дъх е едно от най-честите неразположения. Появата му може да се дължи на редица фактори, като единият от тях е лошото храносмилане. Или казано накратко – дискомфортът ви може да е предизвикан не от устната кухина, а от стомаха.

Чаша зелен чай или чай с джинджифил биха помогнали да освежите дъха. Ето още няколко начина да се справите с проблема.

Добавете към менюто си цитрусови плодове

Те са богати на лимонена киселина, което прави средата в устната кухина и храносмилателния тракт, негостоприемна за растежа на вредни бактерии. За свеж дъх хапвайте редовно лимони, портокали, грейпфрут.

5 билки и подправки за здрави венци и зъби

Хапнете морков, ябълка или селъри

Тези вкусни храни подобряват храносмилането и поддържат храносмилателната система здрава. Също така, когато ги хапваме в свеж вид те насърчават производството на слюнка в устата, което спомага за отмиването на бактериите, причиняващи лош дъх.

Празният стомах причинява лош дъх, защото това води до натрупване на киселина. Консумацията на плодове и зеленчуци спомага да избегнем този проблем.

5 идеи за здравословни закуски за работния ден

Консумирайте зелени зеленчуци

Една от причините за появата на лош дъх може да бъде киселинният рефлукс, както и други храносмилателни разстройства, които рядко биха се появили, ако имунната ви система е достатъчно силна. Редовната консумация на зелени зеленчуци е чудесен начин да се погрижите за имунитета си.

Тези проблеми рядко ще се появят, ако имунната ви система е силна. Яденето на зеленчуци е чудесен начин да повишите имунитета си.

Не на последно място, зелените зеленчуци са богати на хлорофил – пигмента, който растенията използват за процеса фотосинтеза, за да абсорбират енергия от слънчевата светлина. Хлорофилът може да помогне и за елиминирането на лошия дъх.

15 неща, които се случват, когато спрете захарта

Зелени подправки – свеж дъх

Използваме ги ежедневно при приготвянето на ястия и салати. За да имате винаги свеж дъх, хапвайте свежи листа мента. Тя спомага за облекчаване на лошото храносмилане и киселините, което може да доведе до появата на лош дъх. Магданоз и кориандър също освежават дъха. След като приключите с храненето, сдъвчете няколко свежи листа от тези билки, за да неутрализирате миризмата, която би могла да бъде причинена от храната.

5 навика, които само изглеждат здравословни на пръв поглед

Консумирайте кисело мляко, но без добавени захари

Киселото мляко е суперхрана, която е богата на полезни бактерии, подпомагащи храносмилането. Това намалява и риска от появата на лош дъх и натрупването на бактерии, които го причиняват. От друга страна, пробиотиците в млякото ги елиминират, но е важно да консумираме продукт, който не е подсладен, а натурален.