Тревожността и безпокойството са чест спътник в нашето ежедневие. При някои хора тези разстройства се задълбочават, при други остават на ниво нервност и повишени нива на стрес. Каквито и да са причините и степента на тревожността, препоръчително е да се взимат навременни мерки за намаляване на симптомите с цел потискане на високите нива на стрес в организма.

Що е то сексуална тревожност и кой страда от нея?

Как можете да противодействате на тревожността и безпокойството без медикаменти? Какви са подходящите натурални лекове, които можете да опитате?

Чай от лайка

Лайката има природни успокояващи свойства. Тя е натурално билково терапевтично средство срещу безпокойство. Пиенето на една или две чаши чай от лайка на ден намалява нивата на хормони на стреса и симптомите на тревожност, които те пораждат.

Омега-3 мастни киселини

Съществуват някои доказателства, че достатъчният прием на омега-3 мастни киселини за деня допринася за контрола на безпокойството. Компенсирайте високите нива на стрес с богати на омега-3 храни, за да намалите усещането за тревожност. Такива храни са ядките, сьомгата, яйцата, лененото семе.

Вдишвайте лавандула

Лавандулата е цвете с прекрасен мирис, което отделя масла, използвани в козметичната и фармацевтичната индустрии. Това не е случайно. Етеричното масло от лавандула има успокояващи свойства. Вдишването на изпарените молекули на това масло подпомага намаляването на тревожността, улеснява заспиването и намалява честите нощни събуждания.

Включете L-листин в менюто си

L-листин е аминокиселина, която се съдържа в рибата, червеното месо и богатите на протеини храни. Има някои изследвания, според които тази аминокиселина в храната повлиява положително симптомите на тревожност.

Детско безпокойство – как да го облекчим?

Още по темата

Излезте на слънце

Слънчевата светлина е основният фактор, който спомага за синтеза на витамин D в организма. Дефицитът на този витамин се свързва с различни състояния, включително депресия, тревожност и безпокойство. Витамин D намалява симптомите на тези състояния и подпомага доброто настроение.

Упражнения

За да преборите стреса, който е основен причинител на тревожност и безпокойство, осигурете повече двигателна активност за тялото си. Правете редовни упражнения. Достатъчно е да спазвате режим от минимум 20-30 минути физическа активност на ден. Това ще помогне да намалите усещането за безпокойство.

Изненадващи фактори, предизвикващи тревожност

Гореща вана с английска сол

Едно от класическите средства за борба със стреса, е отпускането в приятна гореща вана с разтворени епсомови соли в нея. Тези вещества проникват през кожата. Магнезият е основна съставка на английската сол, като той има доказано успокояващо действие спрямо нервната система.