Здравето и красотата на нашите венци и зъби не зависят само от това дали консумираме редовно сирене и млечни продукти, дали посещаваме зъболекаря си за профилактични прегледи, каква е всекидневната ни грижа за устната кухина. Зависят и от нашите хранителни навици. Дали често пием газирани напитки, колко обичаме сладкиши, чиято захар е „храна“ за бактериите.

Вижте кои полезни храни могат да ви помогнат да се усмихвате без притеснения.

Моркови – Те са богати на каротин, който благоприятства здравето на лигавиците на устата и венците. Консумацията на моркови, спомага за заздравяването на зъбния емайл, масажирането на венците и премахването на плаката.

С какво да замените любимите вредни храни

РибаРибата е богата на фосфор – елемент, от който се нуждаят нашите зъби, за да бъдат здрави и красиви.

Заболявания, за които зъбите могат да подскажат

Магданоз – Винаги добавяйте магданоз към вашите ястия. Ароматната билка е богата на калций, който също е важен за здравето на зъбите, а също така освежава дъха. 

Ябълки – Вкусни и полезни за перисталтиката, ябълките са едни от най-полезните храни за здрави венци и зъби. Когато ги хапваме, те спомагат за масажирането на венците, намаляват зъбната плака и освежават дъха ни. Редовната им консумация намалява риска от някои дентални проблеми.

Киви – Богато е на витамин С, който е важен за синтеза на колаген, а колагенът от своя страна бива различни типове, от които се нуждаят нашите кожа, кости, стави, венци. Ако венците ви кървят, помислете дали приемате достатъчно витамин С.

5 билки и подправки за здрави венци и зъби

ЛукЛукът също като чесъна действа като естествен антибиотик, който елиминира вредните бактерии в устата, причиняващи лош дъх и дентални проблеми.

Цикория – Рядко се сещаме да си приготвяме цикория, но редовната ѝ консумация спомага за подобряване притока на кръв към устната кухина. Това е важно за здравето на венците и зъбите.

Още по темата

Сусамово семе или сусамов тахан – Един от най-здравословните начини да се погрижите за здравето на зъбния емайл и да намалите образуването на плака, е да включите в менюто си сусамово семе или тахан.

Зелен чай – Зеленият чай е с високо съдържание на катехини, благодарение на които биват елиминирани вредните бактерии. Консумацията на зелен чай е и един от най-приятните начини да освежим дъха си. 

В галерията ни може да видите кои други храни пречат и кои се грижат за бялата ви усмивка.