Начинът ни на хранене играе голяма роля за здравословното ни състояние. Докато има храни, които увеличават риска от хронични заболявания, има и такива, които не само подобряват общото ни здравословно състояние, но са особено полезни за гърдите. Вижте кои храни имат ключови съставки с противораково действие.

Хапвайте кръстоцветни зеленчуци

Към тази група спадат зеленчуци като броколи, карфиол, зеле, брюкселско зеле, репички, кресон. Те съдържат естествен химикал, наречен индол-3-карбинол, който спомага за регулиране на хормоналния баланс. Също така, съединението има защитни свойства за чувствителни към естроген ракови заболявания и следователно храните, които го съдържат, са отлични за здравето на гърдите.

Консумацията на тези вкусни зеленчуци ще ви осигури и глюкозинолати, които помагат за елиминирането на канцерогените от тялото, преди те да атакуват клетките.

5 храни, които се борят с раковите клетки

Храни, съдържащи лигнани

Лигнаните са съединения, за които се смята, че значително намаляват риска от рак на гърдата при жени след менопауза, според проучване от 2010 година, публикувано в „American Journal of Clinical Nutrition“. Лигнаните са вид фитоестроген, който действа като антиестрогенно съединение. Сред растителните източници на лигнани, лененото семе е най-добрият, както и сусамът.

Смляно ленено семе може да добавяте към овесена каша, кисело мляко, смути, салати и други. Сусам може да консумирате и под формата на сусамов тахан. Добавете към менюто си и кашу, плодове, зеленчуци, слънчогледови и тиквени семки.

Осигурете си здравословни мазнини

Омега-3 мастните киселини също осигуряват лигнани. Някои от най-добрите източници на омега-3 са риба, морски дарове, ядки, ленено семе, конопено семе, семена от чиа, яйца и други.

Още по темата

Полезните мастни киселини подпомагат имунитета и забавят растежа на туморите, което ги прави едни от най-добрите мазнини за здравето на гърдите.

Добавете към менюто си куркума

Куркумата е суперхрана, която се използва от векове в традиционната китайска и индийска медицина. В наши дни има редица изследвания, които са доказали, че редовната консумация на куркума, намалява риска от развитието на рак. Още за ползите за здравето от куркумата може да прочетете тук.