Ако някога сте забелязали, че във фитнес залата има хора, вдигащи тежести без обувки, боси или по чорапи, не мислете, че са просто странни птици. Има причина за удобството във вдигането на тежести без обувки или просто по чорапи. Оказва се, че повдигането на тежести с боси крака има ползи за здравето и е предпочитано от много любители на силовите упражнения. 

Тейлър Найтгейл, физиотерапевт от Ню Йорк, който в свое интервю пред Livestrong.com споделя възгледите си относно вдигането на тежести на босо, казва, че това всъщност има много по-добри ефекти върху цялостното здраве, отколкото ако го правите с обувки. 

Какви са ползите от вдигането на тежести без обувки?

Според Найтгейл, носенето на обувки, докато вдигате тежести за оформяне на мускулатурата или за отслабване, пречи на получаването на максимума от вашата тренировка. Това е така, защото всеки от краката ви има около 20 мускула, които участват във всяко движение – повдигане, ходене, клякане, изправяне. Носенето на обувки по време на тренировка с тежести намалява активността на тези мускули и „поглъща“ част от товара и напрежението при тренировката. 

Най-добрата тренировка за изгаряне на повече калории

За да увеличите мускулната активност и да направите тренировката си по-ефективна, тренирайте без обувки, за да може мускулите на краката ви да се натоварят качествено. 

Още по темата

Упражняването на мускулите на краката не е единствената причина, поради която вдигането на тежести без обувки може да ви е от полза. Това осигурява по-добър баланс на тялото и по-добра усетливост на тежестта. 

Най-голямата грешка в тренировките, която проваля резултатите ви

Ако целта ви е да развиете мускулите си и да разгърнете обема им, доктор Найтгейл смята, че вдигането на тежести с боси крака ще подобри резултатите ви, защото по този начин мозъкът получава по-добра сензорна обратна връзка от нервните окончания в краката. Обувките без значение дали са високи, с равна подметка или леко повдигнати, оказват влияние върху разпределението на тежестта. Това отнема част от нея, като облекчава мускулите. 

Какво да ядете преди и след тренировка за по-добър ефект?

От една страна това помага за намаляване на натиска върху скелета, но от друга намалява и ефекта от тренировката върху развитието на мускула.