Храненето е от огромно значение за здравето. Ако имате проблеми с очите е добре да включите някои особено полезни храни за зрението, които могат да допринесат за подобряване на състоянието на вашите очи. Още по-хубавото е, че повечето полезни за очите храни са здравословни и за сърцето.

Защо храненето е важно за доброто зрение?

Подбирането на полезни храни и продукти за очите е от голямо значение, защото определени хранителни вещества имат влияние върху състоянието на зрението, тъканите на очите и очния нерв.

Изненадващи неща, които влошават здравето на очите

Диетата с ниско съдържание на мазнини и богата на плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни може да помогне не само на сърцето, но и на очите. Това е така заради свързаността на очите с кръвоносните съдове, които ги захранват с кислород и важни съединения.

Кои са най-важните храни за очите?

Зеленчуци и плодове с оранжев цвят, богати на витамин А

Един от най-важните и полезни за очите витамини е витамин А. Той се среща в изобилие в оранжево оцветените плодове и зеленчуци. Той намалява сухотата в очите, стимулира тяхното естествено овлажняване и подобрява фокуса на зрението. Витамин А е мощен антиоксидант, който намалява възпалението и се бори с дегенеративните изменения в очите, настъпващи с възрастта и при някои заболявания.

Най-богати на витамин А са сладките картофи, морковите, тиквата, пъпешите, кайсиите.

Най-честите причини за зачервени очи

Плодове и зеленчуци, богати на витамин С

Витамин С е друг много силен антиоксидант, който е важен за здравето на очите. Той се бори с потенциалните щети, които свободните радикали и възпаленията в тъканите могат да нанесат на очите. Околната среда, вредните навици, лошото хранене са сред причинителите на различни увреждания на очите.

Най-добрите източници на витамин С са портокали, грейпфрути, лимони, мандарини, праскови, червени чушки, домати, ягоди, боровинки. Антиоксидантите в тях могат да предотвратят или забавят развитието на увреждания в тъканите на окото, както и редица заболявания.

Витамин Е

Друг много важен антиоксидант за очите е витамин Е. Той помага за поддържане на тяхното здраве, както и това на имунната система, кожата, косата. Най-богати източници на витамин Е са слънчогледовите семки, авокадото, бадемите.

5 правила за здрави очи

Още по темата

Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини се борят с възпаленията, свободните радикали и дегенеративните изменения в клетките, причиняващи очни и сърдечносъдови заболявания. Ако ги включвате редовно в менюто си ще намалите риска от развитие на подобни здравословни проблеми. Най-богати на омега-3 са рибата, в това число мазните риби, като сьомга, пъстърва, сардини, прясна риба тон.

Листни зеленчуци, богати на лутеин и зеаксантин

Лутеинът и зеаксантинът са антиоксиданти, които се намират в пигментите на някои листни зеленчуци, както и ярко оцветени зеленчуци. Те са от голямо значение за опазване здравето на макулата на окото, която отговаря за централното зрение.

Как да върнем белотата на очите си?

Богати на лутеин и зеаксантин храни са маруля, ядки, ряпа, броколи, грах. Яйцата също съдържат тези важни вещества.