Ако се чувствате сънливи, има вероятност храната, която консумирате, да ви кара да сте по-уморени и да нямате енергия. Както някои храни и напитки ободряват и дават прилив на енергия, така други ни карат да се чувстваме изтощени след като ги консумираме. Кои са тези храни, които ви правят сънливи и изморени?

Трите най-полезни храни за добър сън

Хляб

Не всички видове хляб имат този ефект. Това се отнася най-вече за белия хляб от рафинирано брашно. В него не се съдържат достатъчно фибри, протеини и витамини, които се намират в пълнозърнестите хлябове, затова белият хляб може да е причината за сънливостта ви. Рафинираните въглехидрати, каквито се съдържат в него, дават много бърз прилив на енергия, която обаче скоро след това се изразходва. Това ви кара да се чувствате внезапно уморени. Освен това, консумацията на въглехидрати стимулира секрецията на серотонин, който също скоро след това понижава нивата си.

Млечен шоколад

Шоколадът въздейства по сходен начин. Високото съдържание на захари и въглехидрати в него провокира рязък скок в серотонина, както и в инсулина. Това от своя страна увеличава количеството триптофан в мозъка, което в крайна сметка води до сънливост, усещане за умора и желание за сън.

Храни, които улесняват заспиването

Бадеми

Бадемите са перфектни за похапване преди лягане, защото подобряват съня и улесняват заспиването. Причината е, че съдържат голямо количество триптофан, който успокоява и предразполага към сън. Ето защо, ако ядете бадеми през деня е много вероятно да ви се доспи и да се почувствате внезапно много уморени.

Още по темата

Паста

Пастата, като всяко тестено изделие от бяло рафинирано брашно, има същия ефект, какъвто описахме и за хляба по-горе. Бедните на протеини и мазнини храни и същевременно богати на рафинирани въглехидрати дават бърз тласък на енергия, която скоро след това спада и това ви кара да се чувствате уморени и сънливи.

Вино

Алкохолът приспива. Освен това във виното се съдържат и голямо количество захари, които допълнително повишават нивата на инсулина. Ако пиете вино през деня е възможно да изгубите голяма част от енергията си и да имате нужда от следобедна дрямка.

Храни, които повишават сънливостта (галерия)

Банани

Бананите са друг много добър източник на триптофан. Той е предпоставка за повишаване количеството на серотонина и мелатонина в кръвта, които от своя страна спомагат за добрия сън.